W samym IV kwartale 2021/2022 (styczeń - marzec 2022) łączne przychody netto ze sprzedaży wyniosły 61,89 mln zł i były wyższe o 80,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

"Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez spółkę w IV kwartale roku obrotowego 2021/2022 pozytywnie wpłynęła zmiana strategii spółki w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych. Sklepy spółki funkcjonowały przez cały kwartał (w styczniu oraz częściowo w marcu 2021 r. sklepy zlokalizowane w centrach handlowych były zamknięte ze względu na COVID-19). Zdecydowanie głównym czynnikiem sukcesu jest konsekwentna poprawa marży do poziomu 45,2% (wzrost 4,6 pkt proc. w odniesieniu do IV kwartału roku obrotowego 2020/2021) w obu kanałach sprzedaży" - czytamy w komunikacie.

Reklama

W okresie od 1 stycznia do 31 marca 2022 r. spółka wypracowała rok do roku:

a) w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów obrót 38,81 mln zł, marża 18,19 mln zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 16,01 mln zł, marża 6,87 mln zł), obrót wzrósł o 142,4%, marża wzrosła o 163,9%.

b) sprzedaż realizowaną za pośrednictwem kanału internetowego (e-commerce). Obrót 7,25 mln zł, marża 2,67 mln zł, dynamika do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego (było: obrót 5,58 mln zł, marża 1,9 mln zł ), obrót wzrósł o 29,8%, masa marży wzrosła o 40,%, podano także.

Podstawowa działalność Intersport Polska polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych dużych miast w całej Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

(ISBnews)