Reklama

Zysk operacyjny wyniósł 6,34 mln zł wobec 29,9 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 701,26 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 686,88 mln zł rok wcześniej.

"Po bardzo trudnym 2021 roku, w pierwszych miesiącach 2022 roku rynek piwa ponownie spadł wolumenowo o 4%. Branża pozostaje pod negatywnym wpływem rozpędzającej się inflacji oraz podwyżek akcyzy. Grupa kapitałowa Żywiec zwiększyła przychody o 6% w pierwszym kwartale dzięki wzrostowi marki Żywiec, stabilizacji sprzedaży w segmencie ekonomicznym oraz podwyżkom cen. Mimo tego, znacząca inflacja kosztów energii, gazu, materiałów produkcyjnych i kosztów logistycznych negatywnie wpłynęła na wysokość zysku operacyjnego" - czytamy w raporcie.

Ponadto wyższe koszty finansowania działalności, związane z podwyżką stóp procentowych, wpłynęły na zysk netto, dodano.

"W pierwszym kwartale tego roku na naszą działalność wpłynęło pogorszenie się nastrojów konsumenckich i ogólna niepewność w otoczeniu zewnętrznym. Doświadczamy bezprecedensowej kumulacji takich czynników jak przyspieszająca inflacja, podwyżka akcyzy oraz zaburzenia w światowych łańcuchach dostaw, związane z wojną. Wszystko to wpływa na naszą zdolność odbicia się po dwóch latach pandemii. Koszty działalności rosną znacznie szybciej niż przychody, na spadającym rynku" - powiedział prezes Simon Amor, cytowany w raporcie.

"Jesteśmy zdeterminowani, aby jak najlepiej wykorzystać rozpoczynający się sezon wiosenno-letni do powrotu na ścieżkę wzrostu i sprawienia, by piwo było znów interesujące dla konsumentów. Przygotowaliśmy bardzo dobrą ofertę innowacji ukierunkowaną zarówno na rozwój segmentów piw smakowych i 0,0%, ale także na rewitalizację kluczowego dla piwa lagera" - dodał Amor.

Spółka zwróciła uwagę, że całkowite zniesienie od 28 marca 2022 roku ograniczeń aktywności społecznej, handlu i gastronomii związanych z epidemią koronawirusa pozwala oczekiwać niezakłóconej sprzedaży w tym kanale w okresie letnim. Podkreśliła jednak, że nie można jednak wykluczyć powrotu obostrzeń w przypadku pogorszenia się sytuacji epidemicznej w kraju.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2022 r. wyniosła 1,25 mln zł wobec 7,62 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. W 2021 roku grupa sprzedała 10,97 mln hektolitrów piwa. Dysponuje browarami w Żywcu, Warce, Leżajsku, Elblągu i Namysłowie. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.

(ISBnews)