Reklama

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 79 mln zł w II kw. r.obr. wobec 78 mln zł zysku rok wcześniej.

"Grupa CCC w II kw. 2022 (maj-lipiec) osiągnęła najwyższą w historii sprzedaż kwartalną, tj. 2,4 mld zł. Pomimo wysokiej bazy, będącej efektem otwarcia sklepów po zniesieniu obostrzeń sanitarnych w maju ub.r., wynik ten jest wyższy o 17% r/r. Grupa CCC nieustająco rozwija omnichannelowy model sprzedaży, wzbogacając ofertę oraz dbając o doświadczenia zakupowe klientów" - czytamy w komunikacie.

W II kw. r.obr. sprzedaż cyfrowa odpowiadała za blisko 50% przychodów, rosnąc o 26% r/r do 1,2 mld zł - powyżej trendów rynkowych, podkreśliło CCC.

Szósty kwartał z rzędu wzrosła także marża brutto grupy CCC - o 0,3 pkt proc. r/r do 47,5%. Głównym czynnikiem wpływającym na ten wynik jest dalsza poprawa marży brutto w szyldzie CCC - o 2,4 pkt proc. r/r do 54,6%.

"Modowy produkt, nowoczesne i angażujące technologie, innowacyjne omnichannelowe sklepy stacjonarne, sprawna logistyka oraz atrakcyjna cenowo oferta, to kluczowe elementy, dzięki którym kolejny kwartał z rzędu wypracowujemy wzrosty zarówno w kanale online, jak i offline. Monitorujemy i kontrolujemy też relację kosztów do przychodów, co jest szczególnie ważne mając na uwadze obecne wyzwania makroekonomiczne i geopolityczne. Dziś w Grupie CCC wskaźnik ten znajduje się na poziomie zgodnym z oczekiwaniami" - skomentował prezes Marcin Czyczerski, cytowany w komunikacie.

W II kw. 2022 r. sprzedaż omnichannelowa w szyldzie CCC wyniosła niemal 1,2 mld zł (+5% r/r). Wzrost przychodów został osiągnięty przy istotnie mniejszej r/r powierzchni handlowej (-5%), wynikającej z optymalizacji sieci sklepów i był możliwy dzięki skokowej poprawie sprzedaży z m2 - do poziomu 720 zł (+12% r/r). Do osiągniętego wyniku w dużym stopniu przyczynił się kanał online ccc.eu (ze wzrostem o 140% r/r), który stanowi już 20% udziałów w sprzedaży segmentu, podano w informacji.

"Pod względem dynamiki sprzedaży ccc.eu znacząco wyprzedza rynek i konkurencję. Będziemy dalej podążać w kierunku cyfryzacji sprzedaży i nowych technologii, wzmacniając w ten sposób nasz omnichannelowy model biznesowy" - podkreślił Czyczerski.

W ubiegłym kwartale intensywnie rozwijał się najmłodszy szyld Grupy - HalfPrice, który wygenerował obroty w wysokości ok. 180 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 50% w ujęciu kw/kw. W II kwartale otwartych zostało 10 nowych lokalizacji.

"Dziś sieć HalfPrice to 76 sklepów w 7 krajach. Ważne jest to, że przy tak dynamicznym rozwoju, obecnie przychody rosną szybciej od powierzchni handlowej. Nasz koncept dojrzewa, budujemy swoją pozycję na rynku, wzmacniamy ofertę produktową (m.in. kategorię 'home'), a sprzedaż z m2 sukcesywnie wzrasta" - powiedział prezes HalfPrice Adam Holewa.

"Kolejnym rynkiem, na którym zadebiutujemy, będzie Rumunia. W dalszych planach mamy także ekspansję międzynarodową naszego e-commerce" - dodał.

Grupa Modivo wypracowała w ubiegłym kwartale przychody na poziomie 1 mld PLN (+23% r/r). Najwyższą dynamikę przychodów w grupie, po raz kolejny zanotował szyld MODIVO, tj. +91% r/r (181 mln zł). Przychody eobuwie.pl rosły natomiast w tempie 14% r/r, osiągając w II kwartale 2022 roku poziom 820 mln zł.

W Q2'22 marża brutto Grupy Modivo wyniosła 40,4%, co stanowi spadek o 2,7 pkt proc. r/r. Jest on związany z intensywną pracą nad dalszym wzrostem dynamiki rozwoju sprzedaży w wymagającym otoczeniu konkurencyjnym.

"Nasze działania przynoszą zamierzony efekt. Odnotowujemy wyższe dynamiki przychodów od innych graczy na rynku. Realizujemy ambitne plany, które sobie wyznaczyliśmy. Aktywnie inwestujemy w rozwój sieci sprzedaży - m.in. zwiększamy liczbę sklepów hybrydowych, intensyfikujemy i precyzyjnie profilujemy działania marketingowe oraz rozwijamy własny marketplace" - skomentował prezes Grupy Modivo Damian Zapłata.

Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA w wysokości ok. 40 mln zł, przy marży na poziomie 4%.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

(ISBnews)