Przychody ze sprzedaży wyniosły 1 600,1 mln zł (+22,3% r/r) w II kw.

Narastająco po sześciu miesiącach skorygowana EBITDA wyniosła 1 014,2 mln zł (spadek o 7,4% r/r), przy przychodach na poziomie 2 992,7 mln zł (wzrost o 18,8% r/r). GMV w I półroczu br. wyniosła 22 934,1 mln zł (+14,5% r/r).

Reklama

Allegro zastrzegło, że dane nie uwzględniają Mall Group and WE|DO, które miały w II kw. 2022 r. 67,1 mln zł skorygowanej straty EBITDA, 610,7 mln zł przychodów i 787,9 mln zł GMV.

"W okresie od lipca 2022 roku do daty publikacji niniejszego raportu, rada odnotowała wzrost GMV, który jest zgody z bieżącymi oczekiwaniami grupy dotyczącymi GMV dla całego roku 2022. Allegro odnotowało kontynuację dalszego przyspieszenia wzrostowego trendu GMV r/r, osiągając wzrost GMV w lipcu w wysokości dwudziestu kilku procent r/r. Ponadto jednostki z Grupy Mall oraz WE|DO osiągały dodatni wzrost GMV r/r od końca czerwca i osiągnęły w lipcu 2022 jednocyfrowe % stopy wzrostu GMV r/r" - czytamy w komunikacie.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.

(ISBnews)