Strata operacyjna wyniosła 0,56 mln zł wobec 0,21 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,41 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 0,56 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I poł. 2022 r. spółka miała 0,76 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 90 tys. zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 0,65 mln zł w porównaniu z 0,83 mln zł rok wcześniej.

"W I półroczu 2022 roku strata netto wyniosła 758 tys. zł. wobec straty 90 tys. w I półroczu ubiegłego roku. Strata jest spowodowana wzrostem kosztów prowadzenia działalności, przede wszystkim w zakresie promocji gier oraz w związku ze wzrostem zatrudnienia w grupie, mającym na celu poprawę jakości produkowanych gier. Na stratę miał również wpływ odpis wartości projektów, których premiera miała miejsce 2 lata temu i do dziś nie zwróciły kosztów produkcji. Odpis ten wyniósł 148 tys. zł. W maju br. miała miejsce premiera gry 'Bakery Simulator' i w związku z polityką rozliczeniową w raporcie półrocznym jest uwzględniona jedynie płatność majowa, a kolejne płatności będą uwzględnione już w raporcie rocznym"- czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

W I poł. br. miały miejsce następujące premiery:

- "Pangeon" w wersji na PS4 (7 stycznia br., gra wcześniej była wydana na PC, Xbox, NS),

- "Ironsmith Medieval Simulator" w wersji na PC (9 marca br.) Ze względu na słabe oceny gra rozeszła się w nakładzie łącznie nie przekraczającym kilku tysięcy kopii. Spółka planuje dodatkowo wypuszczenie wersji konsolowych, w przypadku których nie będzie ponosić dodatkowych kosztów, zachowując udział w przychodzie.

- "Bakery Simulator" w wersji na PC (w dniu 3 maja br.), która dotychczas rozeszła się w nakładzie przekraczającym 22 000 kopii, wymieniono w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2022 r. wyniosła 0,66 mln zł wobec 47 tys. zł zysku rok wcześniej.

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń spółki jest poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. Spółka pracuje obecnie nad ponad 20 produkcjami na PC o zróżnicowanej tematyce. W portfolio studia znajdują się symulatory, tycoony, gry akcji czy horrory. Spółka notowana jest na rynku głównym GPW od 2020 r.

(ISBnews)