Zysk operacyjny wyniósł 0,39 mln zł wobec 0,83 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 1,3 mln zł wobec 1,47 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,55 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 12,68 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"W III kwartale 2022 r. Legimi stale powiększało bazę klientów oraz przychody. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, tak jak i w poprzednim kwartale nie zaobserwowaliśmy znacznego pogorszenia się wskaźnika rezygnacji. Wysoka inflacja oddziaływała jednak negatywnie zarówno na wartość EBITDA, jak i zysk netto, które ze względu na wyższe koszty operacyjne oraz wyższe jednostkowe koszty zakupu treści osiągnęły mniejszą wartość, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku" - powiedział prezes Mikołaj Małaczyński, cytowany w komunikacie.

"Stale powiększamy katalog treści, których liczba oferowana w abonamentowych pakietach przekroczyła już 160 tys. Ze względu na fakt, że obecnie w Polsce przebywa wielu uchodźców z Ukrainy, Legimi wdrożyło katalog książek ukraińskojęzycznych dla swoich użytkowników. Warto dodać, że w minionym kwartale stabilnie rozwijał się biznes w Niemczech, co umożliwiało realizację strategicznych założeń, np. konwersję ruchu pozyskiwanego z aplikacji Readfy. W celu lepszej skalowalności modelu biznesowego oraz poprawienia efektywności prowadzenia działań biznesowych na rynkach zagranicznych nie wykluczamy wprowadzenia korekt organizacyjnych" - dodał prezes.

W I-III kw. 2022 r. spółka miała 0,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1,56 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 45,01 mln zł w porównaniu z 35,08 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 2,25 mln zł wobec 3,68 mln zł zysku rok wcześniej.

Legimi prowadzi internetową sprzedaż e-booków oraz czytników. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w kwietniu 2021 r.

(ISBnews)