Zysk operacyjny wyniósł 11,29 mln zł wobec 2,96 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 77,09 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 67,59 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 14,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 20,09 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 224,44 mln zł w porównaniu z 187,45 mln zł rok wcześniej.
"Wartościowa skonsolidowana marża brutto wzrosła o 43,7 % r/r, a procentowa marża brutto wzrosła z 35,2% do 42,3%. Na wzrost marży brutto po 3 kwartałach 2022 r. wpływ miał nie tylko efekt niskiej bazy z 2021 r, ale też wzrost sprzedaży w segmencie detal w 2022 roku" - czytamy w raporcie finansowym.
Wzrost sprzedaży detalicznej i skali działalności wpłynął na istotny wzrost kosztów działalności. Koszty sprzedaży oraz koszty ogólnego zarządu (SG&A) wzrosły o 36,6%. Częściowo jest to też efekt niskiej bazy z 2021 roku, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 12,84 mln zł wobec 21,25 mln zł zysku rok wcześniej.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r.
(ISBnews)