Zysk operacyjny wyniósł 1,28 mln zł wobec 1,03 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 4,58 mln zł wobec 4,2 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 116,9 mln zł w I poł. r.obr. 2022/2023 wobec 106,47 mln zł rok wcześniej.

"Intersport Polska S.A. w okresie od 1 kwietnia - 30 września 2022 roku odnotowała łączne przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 116 898 tys. zł, czyli o 9,8% wyższe w porównaniu do łącznych obrotów w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2021 roku (było: 106 474 tys. zł). Wpływ na wartość osiągniętych przychodów ze sprzedaży miało przede wszystkim: (1) zmiana strategii spółki w zakresie polityki handlowej, (2) działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców, (3) zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych, (4) nastroje klientów w związku z trwającą wojną w Ukrainie oraz (5) wysoki poziom inflacji, który wpłynął na nastroje zakupowe klientów" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Reklama

W I półroczu roku obrotowego 2022/2023 spółka poniosła nakłady dotyczące prac inwestycyjnych w wysokości 5 175 tys. zł.

"Do końca roku obrotowego 2022/2023 spółka planuje wydatki inwestycyjne na poziomie 1 000 tys. zł" - czytamy dalej.

Według stanu na 21 grudnia 2022 roku spółka prowadziła działalność w 37 sklepach własnych Intersport zlokalizowanych w 23 aglomeracjach miejskich, o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 33 689 m2.

Podstawowa działalność Intersport Polska polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych dużych miast w całej Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

(ISBnews)