"W II kw. roku obrotowego 2021/2022 spółka:

- odnotowała łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 56 167 tys. zł, czyli o 20,3% wyższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 46 680 tys. zł);

Reklama

- wypracowała masę marży 20 642 tys. zł, czyli wyższą o 31,1% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 15 740 tys. zł);

- w ujęciu r/r poprawiła o 4 388 tys. zł wynik EBITDA, który wyniósł obecnie 2 001 tys. zł, zaś w analogicznym okresie ubiegłego roku był na poziomie -2 387 tys. zł;

- osiągnęła wzrost o 48% dynamiki sprzedaży za pośrednictwem kanału e-commerce, który stanowił 11% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej" - czytamy w komunikacie.

Narastająco w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2021 r. (tj. w I półroczu roku obrotowego 2021/2022) spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 106 474 tys. zł, czyli o 30% wyższe r/r i wypracowała masę marży 35 552 tys. zł, czyli wyższą o 51,1% r/r. Dynamika obrotów za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w tym okresie o 28,4% i stanowiła 15% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej, podano także.

"Według wstępnych szacunków, w I półroczu roku obrotowego 2021/2022, spółka wypracowała zysk brutto na poziomie 623 tys. zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku spółka osiągnęła stratę brutto na poziomie 6 584 tys. zł. Należy zaznaczyć, że uzyskany wynik za pierwsze półrocze jest najlepszym od 5 lat" - czytamy także.

Spółka zastrzegła, że wyniki finansowe mają charakter szacunkowy, a publikacja ostatecznego raportu finansowego za I półrocze roku obrotowego 2021/2022 planowana jest 27 grudnia 2021 r. po weryfikacji danych przez biegłego rewidenta

Podstawowa działalność Intersport Polska polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych dużych miast w całej Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

(ISBnews)