"Pomimo trudnych warunków makroekonomicznych, mamy przekonanie, że będziemy w stanie powiększać nasze udziały w rynku oraz obecność naszej marki w całej Europie. Podtrzymujemy nasze prognozy na rok obrotowy 2023, czyli osiągnięcie kilkunastoprocentowego wzrostu EBITDA przy stałych kursach wymiany, o ile nie wystąpi dalsze istotne pogorszenie warunków makroekonomicznych. Oczekujemy, że przychody będą dalej rosnąć w tempie od kilkunastu do wysokich kilkunastu procent, w efekcie przyspieszonego rozwoju sieci sklepów oraz wzrostu przychodów LFL w istniejącej sieci wspieranego programem modernizacji sklepów. W długoterminowej perspektywie przyspieszymy realizację naszej strategii, osiągając EBITDA na poziomie 1 mld euro według MSR 17 w okresie krótszym niż 5 lat, czyli przed terminem wskazanym w momencie naszego IPO w maju 2021 r." - czytamy w komunikacie.

Pepco Group odnotowało 731 mln euro bazowej EBITDA w roku obrotowym 2021/2022 (kończącym się 30 września 2022), co oznacza wzrost o 14,3% przy stałym kursie walutowym oraz o 13% r/r przy rzeczywistych kursach walutowych. Wzrost sprzedaży w warunkach porównywalnych (LFL) wyniósł +5,2% przy założeniu stałych kursów walutowych.

Reklama

"Mamy zamiar przyspieszyć realizację programu rentownego otwierania nowych sklepów, co w połączeniu z większym skupieniem na Europie Zachodniej oraz szerokim programem modernizacji w Europie Środkowo-Wschodniej oznacza, że nasze roczne wydatki kapitałowe wzrosną z poziomów historycznych do 350-400 mln euro w ciągu kilku najbliższych lat. Te inwestycje zostaną sfinansowane przez dalsze udoskonalenia operacyjnych przepływów pieniężnych wynikające z działań kierownictwa, a także przez wysoką rentowność gotówkową istniejącej sieci sklepów. Rada Dyrektorów wciąż pracuje nad przeglądem harmonogramu wprowadzenia progresywnej polityki dywidendowej; decyzja zostanie podjęta po przeprowadzeniu pełnej analizy możliwości dalszego wzrostu" - czytamy dalej w komunikacie.

Nakłady inwestycyjne na poziomie 225 mln euro były o 73 mln euro wyższe niż w roku obrotowym 2021, "co - jak podała spółka - odzwierciedla ciągłe inwestycje w naszą strategię przyspieszonego rozwoju", która pozwoliła nam w tym roku otworzyć rekordową liczbę 516 nowych sklepów netto.

Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.

(ISBnews)