W Europie Tesla sprzedała w kwietniu o 49 proc. samochodów mniej niż przed rokiem, mimo że sprzedaż samochodów elektrycznych na Starym Kontynencie wzrosła o 27,8 proc.. Jak widać modernizacja Modelu Y nie dała żadnych oznak poprawy sytuacji marki w tym regionie.
Ogólna sprzedaż samochodów w Europie nieznacznie spadła w kwietniu o 0,3 proc. - wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Najbardziej wzrósł popyt na samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in.
Czwarty miesiąc z rzędu spadku Tesli
Jak pokazują dane ACEA z miesiąca na miesiąc pozycja Tesli w Europie jest coraz słabsza. Sprzedaż firmy Elona Muska na Starym Kontynencie spadła czwarty miesiąc z rzędu.
Powodów spadku popularności amerykańskiej marki aut elektrycznych jest kilka. Jednym z nich jest niechęć Europejczyków do samego miliardera, której powodem jest jego zaangażowanie polityczne i wspieranie europejskiej skrajnej prawicy. Kolejny to starzejące się modele Tesli, czego nie zmieniła nawet modernizacja Modelu Y, który został chłodno przyjęty przez klientów Europie. Duży wpływ ma też coraz silniejsza konkurencja ze strony graczy europejskich i chińskich.
Efektem mniejszego popytu jest spadek udziału Tesli w europejskim rynku do zaledwie 0,7 proc., z 1,3 proc. rok wcześniej.
Europejski rynek motoryzacji w liczbach
Jak wynika z danych ACEA, sprzedaż w kwietniu w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i państwach Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu spadła do poziomu 1,07 miliona samochodów. W marcu odnotowano wzrost o 2,8 proc.
Natomiast w samej UE (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii i EFTA) sprzedaż samochodów spadła w tym roku o 1,2 proc., głównie przez mniejszą się liczbę sprzedanych aut z napędem spalinowym.
Branżę motoryzacyjną ratuje stały wzrost popytu na pojazdy elektryczne i hybrydowe. Liczba rejestracji samochodów elektrycznych zasilanych akumulatorowo (BEV) wzrosła o 26,4 proc., hybrydowych typu plug-in (PHEV) o 7,8 proc. i hybrydowo-elektrycznych (HEV) o 20,8 proc..
Udział w rynku pojazdów z napędem ekologicznym systematycznie rośnie. W tym roku w kwietniu auta typu BEV, HEV i PHEV stanowią 59,2 proc. rejestracji samochodów osobowych, podczas gdy w roku poprzednim odsetek ten wynosił 47,7 proc..
Źródło: Reuters