Współczesne smartfony stały się centrum osobistej bankowości Polaków. „Ten trend już w tej chwili jest na tyle istotny, że nie możne być pomijany w sektorze pożyczkowym. W Internecie ponad połowa wniosków składana jest przez urządzenia mobilne” – mówi Jarosław Ryba na Forum Ekonomicznym w Karpaczu. Klienci wykazują ogromne zainteresowanie usługami rozwijanymi przez firmy z branży lendtech. Przede wszystkim cenią sobie wygodę i transparentną formę realizacji potrzeb finansowych

Przyszłością usług pożyczkowych oferowanych zarówno przez wyspecjalizowane firmy, jak i banki jest lendtech. Wygoda, bezpieczeństwo oraz jasne zasady przyznawania kredytów i pożyczek stale przyciąga nowych klientów. Jednak głównym zagrożeniem dla tego rynku jest ryzyko jego przeregulowania. „Mamy tu nie tylko legislację krajową, często dokonywaną ad hoc, jak chociażby regulacje wprowadzone przez Tarczę Antykryzysową 1.0 wobec kredytu konsumenckiego, ale mamy też bardzo istotne zmiany idące z Unii Europejskiej” – zauważa Jarosław Ryba.

Narzędzia oferowane przez lendtech pozwalają przygotować pełniejszy profil konsumenta między innymi na podstawie jego preferencji zakupowych. Dzięki temu pożyczkodawcy mogą ograniczyć koszty związane z przekredytowaniem.