Zysk operacyjny wyniósł 17,45 mln zł wobec 22,8 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 146,27 mln zł w I poł. 2023 r. wobec 1 115,26 mln zł rok wcześniej.

Marża brutto na sprzedaży osiągnęła poziom 8,86% wobec 8,73% osiągnięte za I półrocze 2022.

"W ocenie zarządu Action S.A., największy wpływ na wyniki pierwszego półrocza 2023 wywarły skutki przedłużającej się wysokiej inflacji w tym zwłaszcza w odniesieniu do obserwowanej dynamiki sprzedaży realny spadek płac oraz wynikający stąd widoczny spadek sprzedaży detalicznej w kraju i zagranicą. Natomiast w odniesieniu do wyniku, istotne znaczenie miał obserwowany wzrost kosztów pracy oraz usług" - czytamy w raporcie.

Reklama

"W drugim półroczu 2023 roku zarząd oczekuje zwiększonego popytu na towary oferowane przez podmioty Grupy w związku z:

  • okresem jesienno-zimowym, który istotnie wypływa na zapotrzebowanie na produkty oferowane przez Grupę,
  • pozyskiwaniem nowych partnerów i produktów odpowiadających aktualnemu popytowi,
  • dalszym rozwojem obsługiwanych przez Grupę kanałów sprzedaży,
  • dalszym rozszerzaniem obsługiwanych rynków eksportowych" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 14,9 mln zł wobec 19 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa kapitałowa Action działa na rynku dystrybucji sprzętu IT i RTV/AGD/GSM, a także dystrybutor VAD (Action Business Center), to także znaczący producent sprzętu komputerowego. Action posiada projekty e-commerce: sferis.pl, gram.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 367 mln zł w 2022 r.

(ISBnews)