Grupa wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 649 mln euro, co oznacza wzrost o 17,7% przy założeniu stałego kursu walutowego.

"EBITDA bazowa (MSSF 16) w wysokości 753 mln euro wzrosła o 3,1% w ujęciu rok do roku przy założeniu stałego kursu walutowego; EBITDA (sprzed MSSF 16) zmniejszyła się o 10% w ujęciu rok do roku na skutek wzrostu kosztów wynajmu w związku z przyspieszeniem tempa otwierania nowych sklepów" - czytamy w komunikacie.

Bazowy zysk przed opodatkowaniem wyniósł 202 mln euro, co oznacza spadek o 33,7% r/r przy założeniu stałego kursu walutowego wynikający z inwestycji w sklepy, ekspansji i związanych z tym kosztów łańcucha dostaw wraz ze wzrostem inflacji i kosztów odsetkowych, podano także.

"Przychody Grupy w roku obrotowym 2023 wyniosły 5 649 mln euro, rosnąc o +17,7% w ujęciu rok do roku przy założeniu stałego kursu walutowego. Przychody w warunkach porównywalnych (LFL) wzrosły w trakcie roku o +6%; w Pepco o +6,3%, a w Poundland Group o +5,6%" - czytamy dalej.

Reklama

Marża brutto ze sprzedaży spadła do 40,1% z 40,8% w poprzednim roku obrotowym.

"Pomimo trudnych warunków rynkowych, odnotowaliśmy kolejny rok strategicznego postępu i rekordowej sprzedaży w wysokości 5 649 mln EUR w porównaniu z wyśrubowanymi już wynikami wypracowanymi rok wcześniej. Otworzyliśmy rekordową liczbę 668 nowych sklepów netto, głównie pod szyldem Pepco, w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także w Europie Zachodniej, przy czym liczba nowych sklepów w tym regionie zbliżyła się do połowy wszystkich uruchomionych - przy bardzo optymistycznych postępach w Europie Zachodniej, w szczególności w krajach takich jak Hiszpania i Włochy" - powiedział prezes wykonawczy Pepco Group Andy Bond, cytowany w komunikacie.

Łączna liczba sklepów na koniec roku obrotowego 2023 wyniosła 4 629, tj. zwiększyła się o 668 nowych sklepów netto, co oznacza wzrost o 16,9% r/r, będący w przeważającej mierze skutkiem wzrostu w ramach sieci Pepco, wskazano też w materiale.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)