"Poruszamy się w niskim dwucyfrowym przedziale zwiększania otwarć. Chciałbym też tutaj zastrzec, że ten pierwszy kwartał będzie wyglądał trochę słabiej z racji pogodowych, ale już w drugiej części roku ta liczba otwarta powinna się zwiększać. Capex jest większy również dlatego, że - tak jak wspominaliśmy - jesteśmy w trakcie budowy czterech centrów logistycznych. […] Tak jak powiedzieliśmy wcześniej, zamierzamy zwiększać tę liczbę otwarć również w kolejnych latach" - powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.

Pierwsze nowe centrum dystrybucyjne zostanie otwarte na początku II kwartału, a kolejne - co kilka miesięcy, dodał członek zarządu.

W liście dołączonym do raportu rocznego Krauze poinformował, że Dino Polska planuje otworzyć w tym roku więcej sklepów niż w 2023 r., a całkowita liczby marketów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent. W 2023 r. Grupa Otworzyła 250 nowych sklepów i na koniec roku posiadała 2 406 sklepów, tj. o 12% więcej niż w 2022 r.

Podał też, że Dino Polska ma na celu osiągnięcie niskiego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży like-for-like (LFL) w 2024 r.

Reklama

W 2023 r. sprzedaż towarów i produktów w sklepach Dino wyniosła 25,7 mld zł i była o 30% wyższa niż w 2022 r. Sprzedaż like-for-like, czyli w sklepach istniejących dłużej niż rok, zwiększyła się o 17,2%, dodał.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)