Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Oto 10 sposobów na to, jak dawać i jak przyjmować krytykę

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
5. Jeśli dokonujesz krytyki, krytykuj zachowanie, a nie osobę. Uwagi w stylu „Nie można na tobie polegać, bo znów się spóźniłeś lub popełniłaś błąd” są początkiem końca dobrej relacji i w konsekwencji atmosfery w firmie. Zamiast tego warto mówić np., że „spóźnianie utrudnia wszystkim innym pracę i negatywnie przekłada się na wyniki firmy” lub też: „W ostatnim czasie często się spóźniasz, czy coś jest nie tak? Wcześniej to się nie zdarzało tak często. Co można zrobić, aby ograniczyć i wyeliminować spóźnianie?”.
5. Jeśli dokonujesz krytyki, krytykuj zachowanie, a nie osobę. Uwagi w stylu „Nie można na tobie polegać, bo znów się spóźniłeś lub popełniłaś błąd” są początkiem końca dobrej relacji i w konsekwencji atmosfery w firmie. Zamiast tego warto mówić np., że „spóźnianie utrudnia wszystkim innym pracę i negatywnie przekłada się na wyniki firmy” lub też: „W ostatnim czasie często się spóźniasz, czy coś jest nie tak? Wcześniej to się nie zdarzało tak często. Co można zrobić, aby ograniczyć i wyeliminować spóźnianie?”. / Media
Przyjmowanie i dawanie krytyki bywa trudne, dlatego warto zadbać o odpowiednią formę. Oto 10 sposobów na to, jak przyjmować krytyczne uwagi oraz jak udzielać konstruktywnej krytyki.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze (1)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • Risones
    2015-11-06 22:04
    Ja bym dodał jeszcze pytanie: co było przeszkodą w realizacji danego zadania? W jaki sposób mogę ci pomóc?
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej