Światowa premiera samochodu Volkswagena w Poznaniu. Zobacz, jak powstaje VW Caddy
W środę na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się światowa premiera nowego Volkswagena Caddy. Zrywny miejski samochód dostawczy, a równocześnie rodzinny kompaktowy van będzie jak jego poprzednik produkowany wyłącznie w zakładzie w Poznaniu i wejdzie na rynek w połowie roku. Zobacz zdjęcia z premiery i produkcji VW Caddy.
W środę na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się światowa premiera nowego Volkswagena Caddy. Zrywny miejski samochód dostawczy, a równocześnie rodzinny kompaktowy van będzie jak jego poprzednik produkowany wyłącznie w zakładzie w Poznaniu i wejdzie na rynek w połowie roku. Zobacz zdjęcia z premiery i produkcji VW Caddy.
              
              
              
                
                  
                
                1
              
              
              Ceny nowego Caddy rozpoczynają się od 59,14 tyś. zł  (14 tyś. 785 Euro; cena netto w wersji furgon) wzgl. 61,32 tyś PLN netto (15 330 Euro; model Conceptline zastąpi dotychczasowy model w wersji Startline), każdy z silnikiem TSI o mocy 62 kW w wersji podstawowej.
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                2
              
              
              Systemy napędu to najnowocześniejszy stan techniki: wydajność zapewniają nowe silniki Caddy spełniające normę emisji spalin Euro 6. Podstawą czterech wariantów silników TDI w wersji diesel jest czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej dwóch litrów. Spektrum mocy tych silników zaczyna się od 55 kW / 75 KM i sięga w wersji top 110 kW / 150 KM.
 
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                3
              
              
              Najniższy poziom spalania osiąga Caddy furgon w wersji BlueMotion opracowany jako miejski samochód dostawczy: „Przy minimalnym spalaniu na poziomie poniżej 4 l na 100 km ten Caddy tworzy zupełnie nowe standardy”, powiedział dr Eckhard Scholz, prezes Marki Volkswagen Samochody Użytkowe. I dodał: „Również nowy Caddy w wersji 1,4-l-TGI – następca ulubionego Caddy EcoFuel – spala jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki zastąpieniu większego układu napędowego mniejszym /downsizing/ i turbodoładowaniu nowy Caddy osiąga większą moc od swojego poprzednika przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania o ok. 28 procent. Te osiągi są korzystne dla wszystkich – i to zarówno dla środowiska jak i możliwości finansowych klientów.”
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                4
              
              
              W przypadku silników benzynowych do wyboru są trzy wersje. Ich spektrum rozpoczyna się od czterocylindrowego silnika TSI 1,2 l o mocy 62 kW / 84 KM poprzez  silnik trzycylindrowy 1,0 l TSI o mocy 75 kW / 102 KM i sięga aż po czterocylindrowy silnik TSI o mocy 92 kW / 125 KM. 
 
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                5
              
              
              VW Caddy w nowej wersji produkowany będzie  w halach produkcyjnych Volkswagen Poznań w Antoninku, gdzie poza modelem VW Caddy produkowany jest jeszcze model Transporter w różnych wersjach nadwoziowych. Fabryka w Antoninku jako jedyna na świecie będzie produkowała nowego VW Caddy czwartej generacji. Rozpoczęcie produkcji tego modelu planowane jest na połowę maja tego roku.
 
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                6
              
              
              Volkswagen chce utrzymać produkcję modelu Caddy w poznańskiej fabryce na poziomie co najmniej 150 tys. szt. rocznie w kolejnych latach, ale "ostrożnie liczy na więcej" w zależności od wzrostu gospodarczego. "W kolejnych latach chcemy produkować co najmniej 150 tys. samochodów rocznie, tak jak obecnie. Czy liczymy na więcej? Ostrożnie powiem, że tak, rynek odzwierciedla sytuację gospodarczą" - powiedział ISBnews Członek Zarządu ds. Finansowych i Organizacji Volkswagen Poznań Szymon Trzebiatowski podczas światowej premiery nowego modelu Caddy w Poznaniu. 
 
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                7
              
              
              W samym minionym roku dostarczono klientom około 149.000 Caddy. To o 9.000 więcej niż rok wcześniej. Ogółem sprzedano około 1,5 miliona jednostek Caddy trzeciej generacji. 
 
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                8
              
              
              Podkreślił, że decyzja o produkcji nowego modelu Caddy w Poznaniu zabezpiecza blisko 7 tys. miejsc pracy. Przypomniał także, że w przyszłym roku w nowo budowanej fabryce we Wrześni ruszy produkcja nowej generacji samochodu dostawczego Crafter. W niej pracę znajdzie do 3 tys. osób. 
 
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                9
              
              
              W zakładzie w Poznaniu zatrudnionych jest około 6 tys. 800 pracowników. Obok Caddy produkują także wersję modelu Transporter (27 tys. 400 samochodów w 2014 r.) oraz podzespoły (3,3 mln odlewów w 2014 r.)
 
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                10
              
              
              Hale produkcyjne Volkswagen Poznań w Antoninku pod Poznaniem.
 
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
              
              
              
                
                  
                
                11
              
              
              Hale produkcyjne Volkswagen Poznań w Antoninku pod Poznaniem. 
 
fot.(jk/mr) PAP/Jakub Kaczmarczyk
            
PAP / Jakub Kaczmarczyk
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama
Reklama
