Sprzedaż detaliczna w marcu

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu 2025 r. spadła o 0,3 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 14,3 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w ubiegłym miesiącu wzrosła o 0,6 proc. rdr.

Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych rdr o 0,4 proc. oraz o 14,9 proc. w ujęciu mdm.

W cenach bieżących, ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wzrostu o 1,6 proc. rdr.

Poniżej dane o dynamice sprzedaży detalicznej w cenach stałych w marcu i lutym 2025 r.:

marzec luty
rdr mdm rdr mdm
ogółem -0,3 14,3 -0,5 -6
pojazdy mechaniczne 18,4 19,0 5,1 -4,5
paliwa -0,1 12,9 -3 -2,6
żywność, napoje, wyroby tytoniowe -9,4 9,6 -2,2 -4,9
pozostała sprzedaż w niewyspecjalizowanych sklepach - - - -
leki, kosmetyki 5,0 3,7 7,4 -3,6
odzież, obuwie 6,7 27,2 6 -13,6
meble, AGD, RTV 12,9 22,7 5,8 -7,1
prasa, książki 1,0 9,1 1,7 5
pozostałe -12,2 9,5 -8,7 -7,1

Sprzedaż przez Internet

Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży ogółem wzrósł w marcu w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,0 proc. do 9,0 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.

GUS podał, że w marcu 2025 r. w porównaniu z marcem 2024 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 13,1 proc.

Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 23,0 proc. przed rokiem do 27,2 proc.), oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 17,1 proc. do 17,9 proc.).

Natomiast spadek udziału wykazały jednostki z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 23,3 proc. do 19,9 proc.). (PAP Biznes)