Chińska firma Xiaomi poinformowała we wtorek, że w październiku dostarczyła ponad 20 tys. pojazdów elektrycznych SU7. Koncern zwiększa produkcję swoich samochodów elektrycznych na tym bardzo konkurencyjnym rynku – podaje CNBC.
Xiaomi wchodzi na rynek elektryków
Chińska firma, która jest w dużej mierze znana ze swoich smartfonów i urządzeń gospodarstwa domowego, ma plany dostarczenia 100 tys. pojazdów SU7 do końca listopada. Xiaomi rozpoczęło budowę zakładu produkcyjnego elektryków w 2021 roku.
Firma wypuściła podstawową wersję SU7, swojego pierwszego samochodu, pod koniec marca za około 4 tys. dolarów mniej niż najtańszy samochód Tesli – Model 3 – w Chinach w tym czasie. Tesla następnie obniżyła cenę samochodu o około 2 tys. dolarów. Xiaomi dostarczyło do tej pory ponad 75 tys. samochodów SU7. Dla porównania, chińscy rywale – Xpeng i Nio – potrzebowali około sześciu lat na wyprodukowanie 100 tys. samochodów elektrycznych, podczas gdy Tesli zajęło to 12 lat.
Należy się liczyć z siłą Xiaomi
„Wiadomość o 20 tys. dostaw w październiku potwierdza, że [Xiaomi] będzie siłą, z którą należy się liczyć na największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych” – skomentował Brian Tycangco, analityk w Stansberry Research. Dodał, że marże zysku brutto samochodów elektrycznych Xiaomi w sierpniu były podobne do marż Xpeng w tym miesiącu i prawdopodobnie poprawiły się od tego czasu, biorąc pod uwagę zwiększoną produkcję.
We wtorek Xiaomi ogłosiło również, że przyjmuje zamówienia w przedsprzedaży na wysokiej klasy wersję sportową SU7 Ultra. Wersja ta kosztuje od 814 900 juanów (114 304 dolarów), przed premierą produktu w marcu 2025 roku. Firma twierdzi, że w ciągu 10 minut otrzymała ponad 3600 zamówień przedpremierowych, z których każde wymagało wpłaty 10 tys. juanów.
Najszybszy sedan na niemieckim torze
Według analityków, nowy model i jego reklamowane osiągnięcia na torze wyścigowym Nurburgring w Niemczech prawdopodobnie pomogą Xiaomi sprzedać więcej samochodów premium SU7 Max, które kosztują zaledwie 299 900 juanów. Oczekują oni teraz, że Xiaomi dostarczy w przyszłym roku 250 tys. samochodów, w porównaniu z 238 tys. prognozowanymi wcześniej. Xiaomi twierdzi, że prototyp SU7 Ultra to najszybszy czterodrzwiowy sedan, który ukończył niemiecki tor wyścigowy.
Xiaomi obecnie sprzedaje swoje samochody tylko w Chinach. Firma powiedziała CNBC na początku tego roku, że wprowadzenie na rynek zagraniczny zajmie co najmniej dwa do trzech lat.