Wniosek wpłynął 19 lutego, sprawa jest w toku.
"JV działać będzie jako operator intermodalny ładunków przewożonych w jednostkach intermodalnych na określonych odcinkach międzynarodowych, tj.: (i) Litwa - Polska, (ii) Litwa - Włochy oraz (iii) Litwa - Niemcy. W tym zakresie JV świadczyć będzie następujące usługi: (i) organizacji kolejowych przewozów jednostek intermodalnych typu terminal-terminal, tj. organizacja transportu, przeładunek, przetwarzanie dokumentów, (ii) składów całopociągowych, (iii) usługi frachtu RID, tj. organizowanie transportu produktów niebezpiecznych oraz (iv) w razie potrzeby usługi tzw. 'ostatniej mili', tj. dostarczenie ładunku docelowo do klienta" - czytamy w komunikacie.
Grupa kapitałowa do której należy LTG Cargo Polska prowadzi działalność w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich, kolejowych przewozów towarowych, zarządzania infrastrukturą kolejową, wspomagania działalności podstawowej.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2019 r. miała 4,78 mld zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)