Rozwój EETS jest od kilku lat głównym priorytetem w obszarze rozliczania opłat drogowych w Europie. Celem jest, aby na szybach ciężarówek znajdował się tylko jeden box służący do naliczania myta. W efekcie, firmy transportowe mają tylko jednego partnera wszelkich typów rozliczeń myta, który oferuje nowoczesne zarządzanie tymi płatnościami i optymalizację cen. Kierowca natomiast korzysta z lepszego pola widzenia w pojeździe oraz nie jest zobowiązany do gromadzenia kwitków ze wszystkich odwiedzanych krajów.

Przez Włochy przechodzi 6600 km płatnych autostrad. „To jedna z najważniejszych sieci płatnych autostrad w Europie, a jednocześnie bardzo ważny szlak tranzytowy dla polskich przewoźników. Dlatego włączenie tego kraju do EETS realnie uprości globalne rozliczenia myta.” - mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska. „Nasze urządzenie DKV Box Europe działa w 10 krajach europejskich. Łączy technologię mikrofali z modułem GPS, który zapewnia bieżącą transmisje danych, bez dodatkowych opłat.” – dodaje. Na swoim koncie DKV przewoźnik może dowolnie ustawiać swoje reguły dla rozliczeń w różnych krajach, a następnie monitorować ich przestrzeganie. Z dowolnego miejsca, na komórce czy laptopie.

Kraje obsługiwane dziś przez DKV Box Europe to: Niemcy, Belgia, Bułgaria, Francja, Austria, Hiszpania, Portugalia, Węgry, a także przejście Warnow, tunel Herren i tunel Liefkenshoek.