Firma jest reprezentowana przez kilka spółek zajmujących się działalnością o różnym charakterze, jednak wszystkie skupione są niezmiennie na branży automotive.

ikona lupy />
Tomasz Zarzycki dyrektor Regionu Europa Centralna i Wschodnia / Materiały prasowe

Obchodząca w tym roku swoje 30-lecie CAT Poland Transport pełni funkcję wyspecjalizowanego przewoźnika w transporcie międzynarodowym samochodów. Firma w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyła przychody pięciokrotnie, dzięki czemu osiągnęła bardzo dobry wynik finansowy.

CAT Vehicles Management to swoiste control tower, utworzone na potrzeby firmy Stellantis. W niespełna dwa lata zatrudniło w Polsce 150 osób, działając ze start-upową dynamiką.

Groupe CAT jako 50-proc. udziałowiec nadzoruje organizację CAT Mosolf Polska, która powstała jako joint-venture wspólnie z firmą Mostva. Dzięki połączeniu sił firma jest liderem w transporcie krajowym i usługach dodanych dla wiodących producentów aut wielu marek.

Wychodząc naprzeciw potrzebom branży w zakresie logistyki i dystrybucji części zamiennych i komponentów, Groupe CAT niezmiennie inwestuje w rozwój linii biznesowej cargo, która jest podmiotem reprezentowanym w Rankingu TSL. CAT LC Polska jest również założycielem dobrze prosperującego oddziału grupy w krajach bałtyckich, jak również głównym udziałowcem CAT LC Ukraina, który pomimo działań wojennych stabilnie się rozwija.

Sumarycznie w tych regionalnych strukturach zatrudnionych jest ponad 1100 osób, co sprawia, że Groupe CAT jest pośród liderów przedsiębiorstw wyspecjalizowanych w branży motoryzacyjnej i branż komplementarnych.

Mając ogromną przyjemność zarządzania CAT LC Polska, przyznaję, że okres ostatnich trzech lat należał do najtrudniejszych w historii firmy. Nakładające się kolejne kryzysy nieustannie zaburzały łańcuchy dostaw, nie sprzyjało również ustawodawstwo, które wprowadzało nowe zasady w czasie zwiększonych wyzwań popytowo-podażowych. Jednakże, pomimo trudnych okoliczności, a może właśnie dzięki nim, mogę dziś powiedzieć, że jestem dumny z całego zespołu, który umocnił się kompetencyjnie oraz zrealizował rekordowe wyniki sprzedaży w 2022 r., z dynamiką rozwoju powyżej 20 proc. Równocześnie jestem równie wdzięczny wszystkim naszym klientom i partnerom biznesowym za zaufanie, współpracę i elastyczność w czasach, w których niepewność stała się standardem.

Rok 2023 to czas częściowej normalizacji, lecz również kolejnych wyzwań związanych z brakiem dostępności taboru, ogromną presją finansową przy niestabilnych cenach paliwa i wysokiej inflacji. Razem z eksperckim zespołem na co dzień rozwiązujemy wyzwania naszych klientów, poprawiamy jakość świadczonych usług, inwestujemy w nowe technologie oraz ekologiczne rozwiązania. Naszym celem i zadaniem jest wzmacnianie i rozbudowa krwiobiegu branży motoryzacyjnej oraz innych obsługiwanych sektorów gospodarki.

Po okresie istotnych zawirowań na rynku w tym roku przystąpiliśmy, jeszcze bardziej zmotywowani, do rozwoju naszej oferty dla klientów. Inwestujemy we własną nowoczesną flotę w transporcie spedycyjnym, która zapewni dostępność taboru i stabilność cen. Powiększyliśmy o kolejne 2500 mkw. powierzchnie magazynową w Parzniewie (koło Pruszkowa), aby umożliwić magazynowanie produktów w czasach niedostępności dostaw. Prowadzimy 9 projektów wspólnie z TOPYoung100 celem rozwoju naszych usług.

W obecnym okresie, poza koncentracją stricte na biznesie, szczególną wagę przywiązujemy do zdrowia i dobrostanu naszych pracowników oraz partnerów biznesowych. Dlatego właśnie kalendarz spotkań integracyjnych i wydarzeń sportowych jest szczególnie bogaty, a także – jak sądzę – atrakcyjny dla wielu pracujących z nami osób.

Z tego miejsca chcę także pogratulować znakomitych wyników naszej konkurencji i wszystkim firmom reprezentowanym w rankingu. Branża TSL to crème de la crème produktywności, kreatywności i wytrwałości w codziennym doskonaleniu – tego serdecznie życzę wszystkim czytelnikom.

ikona lupy />
Groupe CAT w Polsce / Materiały prasowe







Pobierz dodatek: 28. Ranking firm TSL