Zwiększenie limitu na obwodnice oznacza powiększenie kwoty na ten cel w Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg.

Ponadto, podpisana nowelizacja przedłuża na przyszły rok, powiększoną w okresie pandemii, maksymalną dopłatę w wysokości 3 zł do wozokilometra dla przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.

Nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym m.in. przenosi kompetencje dotyczące wydawania decyzji w sprawie odstępstwa od warunków technicznych, jakim powinien odpowiadać pojazd, z ministra ds. transportu na Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, co ma usprawnić obsługę obywateli w tym zakresie.

Zmiany obejmują także m.in. ujednolicenie przepisów dotyczących ograniczników prędkości w pojazdach oraz zawężenie katalogu pojazdów, które muszą być zgłaszane w stacji kontroli pojazdów po wymianie drogomierza.

Reklama

Dzięki noweli ujednolicone zostaną przepisy dotyczące ograniczników prędkości w pojazdach.

Chodzi o obowiązek wyposażenia autobusu, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony i ciągnika samochodowego, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 tony, w homologowany ogranicznik prędkości, ograniczający ich prędkość odpowiednio do 100 km/h i 90 km/h.

W ustawie został zawężony katalog pojazdów, które muszą być zgłaszane w stacji kontroli po wymianie drogomierza. Obowiązek ten nie będzie obejmował m.in. maszyn budowlanych i wózków widłowych.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski