Warszawa, 03.01.2018 (ISBnews) - Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Vistula Group osiągnięte w grudniu 2017 r. wzrosły o ok. 16,3% r/r do ok. 107,2 mln zł, poinformowała spółka. W okresie styczeń-grudzień br. wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła ok. 685,9 mln zł i była wyższa o ok. 14,6% r/r.
"Przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w grudniu 2017 r. przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:
a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler) - wyniosły około 52 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w grudniu 2016 r. o około 17,9%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń - grudzień 2017 r. w tym segmencie wyniosła około 387,6 mln zł i była wyższa o około 16% od osiągniętych w analogicznym okresie 2016 r.
b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) - wyniosły około 51,3 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w grudniu 2016 roku o około 15,5%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-grudzień 2017 r. w tym segmencie wyniosła około 257,9 mln zł i była wyższa o około 14,7% od osiągniętych w analogicznym okresie 2016 r." - czytamy w komunikacie.
Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w grudniu 2017 r. przez grupę kapitałową spółki wyniosła około 53,7% i była wyższa od marży osiągniętej w grudniu 2016 r. o około 1,2 pkt proc. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-grudzień 2017 wyniosła około 52,1% i była na takim samym poziomie w stosunku do marży osiągniętej w analogicznym okresie 2016 r.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy kapitałowej na koniec grudnia 2017 r. wyniosła 33,3 tys. m2 i była wyższa o 9,2% od powierzchni sprzedaży detalicznej w grudniu 2016 r.
Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 598,6 mln zł w 2016 r.
(ISBnews)