Wspólną ofertę turystyczną regionu skierowaną do mieszkańców Skandynawii przedstawili w marcu na targach branżowych m.in. w Malmo oraz w Goeteborgu w Szwecji wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Witold Jabłoński wraz z przedstawicielami trzech pól golfowych.

"W Skandynawii jest ponad 800 tysięcy golfistów i chcemy, by ich część odwiedzała nasz region" - powiedział wicemarszałek we wtorek na konferencji prasowej w Szczecinie.

"W Zachodniopomorskiem mamy trzy pola golfowe klasy mistrzowskiej i uznaliśmy, że właśnie golf obok turystyki wodnej i związanej ze SPA i uzdrowiskami jest jednym z najważniejszych produktów turystycznych, które przyciągają turystów do regionu. Dlatego Urząd Marszałkowski włączył się w aktywną promocję tego produktu" - powiedział Jabłoński.

Jak tłumaczył dyrektor jednego z pól golfowych, golfista jest turystą chętnie widzianym w każdym miejscu na świecie. "Szacuje się, że zostawia trzy razy więcej pieniędzy niż każdy inny turysta. Jednak tylko 20 proc. swoich pieniędzy zostawia na polu golfowym - resztę wydaje w hotelach, sklepach, na transport czy odnowę biologiczną" - wyliczał.

Reklama

Dyrektor innego tego typu obiektu poinformował natomiast, że w ubiegłym roku zachodniopomorskie pola odwiedziło 12 tys. graczy ze Skandynawii. Teraz ze względu na kryzys zainteresowanie turystyką golfową spada, więc pozyskanie klienta staje się coraz trudniejsze. "Dlatego mocno angażujemy się w promocję, żeby w tym roku ta liczba gości nie była mniejsza" - deklarował.

To pierwsza tego typu wspólna prezentacja konkretnego produktu turystycznego woj. zachodniopomorskiego z udziałem podmiotów zewnętrznych, czyli w tym wypadku właścicieli pól golfowych. Wicemarszałek zapowiedział, że planowana jest kolejna - z przedstawicielami uzdrowisk.