Jak poinformowała Nowakowska, wybrana w przetargu oferta Bombardiera była najkorzystniejsza. Do przetargu stanęły jeszcze dwie firmy: CSR Zhuzhou Electric Locomotive oraz Siemens. Żeby wziąć w nim udział, firmy musiały wykazać, że przez ostatnie trzy lata dostarczyły 5 nowych lokomotyw elektrycznych przystosowanych technicznie do prędkości minimum 160 km/h.

Zamówienie, poza kupnem lokomotyw, obejmuje świadczenie usług serwisowych przez cztery lata od daty ich przekazania oraz przeszkolenie pracowników przewoźnika.

Nowe lokomotywy mogą tradycyjnie ciągnąć pociąg, lecz przy zmianie kierunku jazdy nie trzeba przestawiać lokomotywy. Maszynista przesiada się do kabiny w wagonie sterowniczym i stamtąd steruje lokomotywą, która tym razem pcha cały skład. To rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie czasu, dużych nakładów pracy i środków - podała rzeczniczka.

Koleje Mazowieckie mają 37 wagonów piętrowych. Dotychczas do ich obsługi wykorzystywane były lokomotywy PKP Cargo.

Reklama