"PTC zmaga się z wieloma poważnymi problemami, w szczególności z brakiem etyki biznesowej i nieefektywnym przywództwem na poziomie najwyższego kierownictwa" - piszą autorzy raportu. "Wewnętrzne procedury i regulacje PTC są chaotyczne i niekompletne" - dodają.

Jak wynika z raportu, członkowie zarządu PTC "nie wykazują poczucia odpowiedzialności za spółkę, koncentrując się wyłącznie na funkcjonowaniu pionów pozostających pod ich bezpośrednim zwierzchnictwem". Jako przykład podawane jest fiasko dwóch projektów marketingowych "TV McDonald's" i "Hit Generator", które miały przynieść odpowiednio "co najmniej 3 mln zł" i "do 1 mln zł" strat.

Fatalnie oceniony został również audyt wewnętrzny firmy, który "wymaga kompleksowej reformy". Według autorów raportu podejmował on swoje działania "w sposób celowo selektywny" - mimo uzyskania informacji o poważnych nadużyciach, nie podejmował działań dla zabezpieczenia interesów PTC.