W ciągu najbliższych czterech tygodni restauracja wraz z zestawami dziecięcymi rozprowadzi 9 mln egzemplarzy książek z serii Mudpuddle Farm autorstwa Michaela Morpurgo – donosi telegrach.co.uk.

Tym samym McDonlad’s stanie się największym sprzedawcą książek dziecięcych w Wielkiej Brytanii. Całkowitą sprzedaż na tym rynku szacuje się na 1,16 mln książek tygodniowo, czyli 6,4 mln w cztery tygodnie. Akcja sieciowej restauracji oznacza zatem zwiększenie sprzedaży o 140 proc.

>>> Polecamy: Uniwersytet Hamburgera – dostać się tu trudniej, niż na Harvard (ZDJĘCIA)

W zestawie znajdzie się również zabawka – pacynka z bohaterem książeczki.

Reklama

Decyzja McDonald’s wpisuje się w serię działań mających na celu poprawę wizerunku firmy, takich jak dodanie owoców do posiłków dla dzieci, informowanie o wartości kalorycznej menu oraz sprzedaż wyłącznie organicznego mleka. Zdaniem organizacji pozarządowych motywacja koncernu ma jednak drugorzędne znaczenie.

„Nasze ostatnie badania wskazują, że jedna trzecia dzieci w tym kraju nie posiada ani jednej książki, co jest o tyle niepokojące, że istnieje wyraźny związek pomiędzy posiadaniem książek a przyszłym sukcesem życiowym dziecka” – przekonuje Jonathan Douglas, przewodniczący The National Literacy Trust. „Popieramy decyzję McDonald’s o zapewnieniu rodzinom dostępu do popularnych tytułów, ponieważ dzięki skali działania restauracji nastąpi skokowa zmiana w liczbie rodzin, które zdecydują się na wspólne czytanie.”

>>> Zobacz też: 50 tys. nowych pracowników w jeden dzień, czyli McDonald's rozdaje McJobs

Jak pisze telegraph.co.uk osiem na dziesięć rodzin z małymi dziećmi odwiedza restauracje McDonalda przynajmniej raz w roku.