Druga najtańsza oferta należała do Bilfinger Infrastructure (594,76 mln zł), a trzecia do konsorcjum Budimeksu i MPRD Hryniewicze (714,81 mln zł). Cena ma wagę 90 proc. przy wyborze najkorzystniejszej oferty, jednak wszyscy trzej oferenci identycznie zadeklarowali drugi warunek wykonania zadania - okres gwarancji jakości - na 20 lat.

W grudniu 2013 r. mazowiecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę kolejnego, ok. 18,5-kilometrowego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Zadanie jest podzielone na 3 odcinki realizacyjne, a cały nowy fragment, wraz z istniejącym odcinkiem Konotopa - Puławska pozwoli ominąć Warszawę podróżującym z zachodu na wschód autostradą A2.

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne: odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem, odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę, odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

W ramach całej inwestycji przewidziana jest m.in. budowa drogi ekspresowej posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad terenami Mazowieckiego Parku Krajobrazowego, czterech węzłów "Ursynów", "Przyczółkowa", "Wał Miedzeszyński", "Patriotów" oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł "Czerniakowska Bis", który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami "Przyczółkowa" i "Wał Miedzeszyński".

Reklama

W ubiegłym tygodniu konsorcjum firm Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut (Turcja) i PBDiM Mińsk Mazowiecki złożyło najtańszą ofertę, wartą 757,64 mln zł brutto, na budowę odcinka B.

>>> Czytaj też: GDDKiA: Konsorcjum Gulermak złożyło najtańszą ofertę na budowę odcinka B obwodnicy Warszawy [MAPA]