Z serwerów chińskiej firmy korzysta co miesiąc w Polsce już 5 mln osób. Liczba ta powinna szybko rosnąć.

Według badania Megapanel PBI/Gemius należący do Alibaby serwis Aliexpress miał w marcu w Polsce już 2,3 mln użytkowników i ponad 11 proc. zasięgu wśród internautów – podaje „Rzeczpospolita”. Poza tym główna platforma, czyli Alibaba.com ma już w naszym kraju 1,5 mln użytkowników.

To dopiero początek ekspansji. Chiński potentat ma łącznie kilkadziesiąt serwisów. Oferta Aliexpress to setki tysięcy najróżniejszych kategorii; od elektroniki przez ubrania po akcesoria samochodowe. Ich producentami są mało znane albo zupełnie nieznane firmy, a towary wystawiają chińskie sklepy czy hurtownie. Obecnie jest już popularniejszy od takich potentatów rodzimego rynku jak Media Markt, Empik i RTV Euro AGD.

>>> Czytaj też: Apple powinien przejąć Grecję. Mógłby na tym zyskać