Wskazano, że Facebook na wielką skalę zbiera dane osobowe swych użytkowników i tworząc ich profile umożliwia reklamodawcom docieranie do nich z precyzyjnie dobraną reklamą.

Należy sprawdzić, "czy są oni wystarczająco informowani o formie i skali pozyskiwania danych" - podkreślił urząd antykartelowy, dodając, że są poważne wątpliwości, czy postępowanie Facebooka w tej kwestii jest dopuszczalne. Zasady pozyskiwania i wykorzystania danych są określone w regulaminie Facebooka, który użytkownicy muszą zaakceptować, by korzystać z usług tego portalu.

Agencja dpa odnotowuje, że różne niemieckie organizacje zajmujące się ochroną danych i ochroną konsumentów od pewnego czasu zarzucają Facebookowi, że zbiera za dużo danych i nie robi tego w sposób wystarczająco transparentny.

Rzeczniczka Facebooka wyraziła przekonanie, że działalność portalu społecznościowego jest zgodna z prawem i zapewniła o woli współpracy z Bundeskartellamt.

Reklama

>>> Czytaj też: Zuckerberg chce stworzyć wyposażonego w sztuczną inteligencję robota