"Zmieniona została fasada sklepu, wprowadzono liczne udogodnienia dla klientów i pracowników wewnątrz sklepu, a na zewnątrz przygotowana została stacja do ładowania samochodów elektrycznych. Wyróżnikiem obiektu będzie certyfikat Breeam New Construktion 2016, przyznany za sprawą wykorzystanych w nim ekologicznych rozwiązań" - podano w komunikacie.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w Europie istnieje około 10 000 sklepów tej marki.

„Aktualnie zatrudniamy 15 000 pracowników. Każdy z nich z okazji otwarcia naszego 600. sklepu otrzyma od firmy bony, które będzie mógł wykorzystać na zakupy w naszych sklepach. Dodatkowo, jak co roku, w grudniu pracownicy otrzymają również bony na święta. Chcemy
w ten sposób podziękować za zaangażowanie w pracę, bo to właśnie dzięki naszym pracownikom oraz ich zespołowej, wieloletniej pracy niebawem otworzymy 600. sklep
w Polsce” – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager, Lidl Polska.

W dyskontach kupujemy ponad jedną czwartą żywności

Największe nasycenie dyskontami występuje w średnich miastach, jak np. Ostrołęka, Słupsk, Jelenia Góra, gdzie na jeden sklep dyskontowy przypada mniej niż 5 tys. mieszkańców, w sklepach tego typu kupujemy już ponad jedną czwartą żywności - wynika z analizy lokalnej konkurencyjności dyskontów w Polsce prowadzonego przez instytut GfK Polonia.

Według raportu z roku na rok rośnie znaczenie sieci dyskontów, a ich wartościowy udział w rynku dystrybucji żywności wynosi obecnie ponad 26 proc. Analiza gęstości sieci dyskontów wskazuje jednak na duże zróżnicowanie w zakresie ich docierania do konsumentów.

Na jeden sklep dyskontowy w Polsce przypada średnio 11 tys. mieszkańców, ale w Warszawie jest to średnio 13,8 tys. mieszkańców, w Poznaniu jest to średnio jedynie 6,3 tys. mieszkańców.

Z analizy wynika też, istotne dysproporcje w nasyceniu poszczególnych województw dyskontami. Na tzw. ścianie wschodniej na jeden sklep w tym kanale przypada około 20 tys. mieszkańców, podczas gdy w zachodniej części kraju rynek jest zdecydowanie bardziej konkurencyjny i na jeden sklep w analizowanym kanale przypada mniej niż 9 tys. mieszkańców.

Widoczne jest również duże zróżnicowanie w udziałach poszczególnych sieci na poziomie województw. Na zachodzie kraju konsument ma do wyboru kilka sieci dyskontowych, natomiast na wschodzie w zasadzie tylko dwie, czyli Lidla i Biedronkę z silną pozycją tej ostatniej.

>>> Czytaj też: Dyskonty biorą się za produkcję. Biedronka i Lidl otwierają własne fabryki

Źródło: ISB/PAP