"Tak jak zapowiadaliśmy, rok 2016 nie obfitował w duże zmiany, lecz był czasem stabilizacji TIM-u w nowym modelu biznesowym. Czasem, w którym osiągnęliśmy pełną sprawność i mogliśmy skupić się na zdobywaniu nowych klientów, dla których to e-commerce jest kanałem pierwszego wyboru. Stale poszerzaliśmy także ofertę asortymentową, by nasi klienci byli pewni, że mają dostęp do najszerszej oferty artykułów elektrotechnicznych w Polsce w dowolnie wybranym miejscu i czasie. To wszystko przełożyło się na najwyższe w niemal 30-letniej historii firmy obroty i pozwala z optymizmem spoglądać na rok 2017" – powiedział członek zarządu Artur Piekarczyk, cytowany w komunikacie.

Spółka przypomniała, że według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), w grudniu 2016 r spadek produkcji budowlano-montażowej wyniósł 8% r/r.

"Powyższe pokazuje, iż przyjęta przez zarząd TIM SA w 2013 r strategia, której jednym z założeń jest uniezależnienie wyników TIM SA od koniunktury w sektorze budownictwa, jest zasadna i przynosi efekty" – czytamy w komunikacie.

Przychody z kanału e-commerce wyniosły w grudniu ub.r. 36,4 mln zł (o 17,4% więcej niż przed rokiem), zaś przez całe 12 miesięcy 2016 r. - 433,05 mln zł, co oznacza wzrost o 21,4% r/r, podano również.

TIM S.A. jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 roku jest notowana na GPW.

(ISBnews)