1 marca w siedmiu centrach dystrybucyjnych Lidla komornik zajął ponad 46 tys. opakowań lodów Ballino – marki własnej Lidla. Powód? Według firmy Grycan lody z Lidla łudząco przypominają jej własny produkt.

O sprawie pisze portalspozywczy.pl.

Zajęcia lodów dokonano w wyniku postanowienia Sądu Okręgowego w Warszawie z 10 lutego 2017 roku. Postanowienie zostało wydane na wniosek firmy Grycan, która zarzuca Lidlowi nieuczciwą konkurencję.

Reklama

Przedstawiciele Grycana twierdzą, że wielokrotnie próbowali kontaktować się w tej sprawie z siecią Lidl, ale wobec braku efektów firma zdecydowała się wejść na drogę sądową.

„Komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów w siedmiu centrach dystrybucyjnych sieci Lidl, ale odstąpiliśmy od zajęcia w sklepach, ponieważ przedstawiciel sieci Lidl zobowiązał się do wycofania tych lodów, dziś do godz. 13-tej z wszystkich 600 sklepów sieci” – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Joanna Piotrowska, radca prawny firmy Grycan Lody od Pokoleń.

Grycan współpracował z siecią Lidl od wiosny 2016 roku, ale pod koniec 2016 roku niemiecka sieć zaczęła sprzedawać lody Ballino, które są łudząco podobne do lodów Grycan.

Oświadczenie sieci Lidl:

Podstawowym założeniem firmy Lidl jest dostarczanie klientom wysokiej jakości produktów, w atrakcyjnych, niskich cenach. Asortyment oferowany przez sklepy Lidl wpisuje się w najnowsze trendy i dostosowany jest do gustów zakupowych Polaków. W sprzedaży dostępne są setki produktów, a podążając za najnowszymi trendami rynek ma tendencje do przenikania i wykorzystywania tych samych kodów znaczeniowych na opakowaniach (np. umieszczenie gałki lodu na opakowaniu lodów). Nikt takich oznaczeń nie może zmonopolizować i każdy może je stosować na opakowaniach swoich produktów.

Lody marki Ballino wpisują się w najnowsze trendy i wśród konsumentów cieszą się dużym uznaniem. Wartymi podkreślenia są wysoka jakość i atrakcyjna cena produktu. Lody te są należycie oznaczone. Marka Ballino od lat jest znana naszym Klientom i Klienci wiedzą, że jest ona marką własną sieci Lidl. Do dzisiaj nie zostało nam doręczone przez Sąd postanowienie stanowiące podstawę działań komornika. Nie było też możliwe uzyskanie do niego natychmiastowego wglądu w Sądzie. Nie znamy motywów jakimi kierował się Sąd Okręgowy w Warszawie uwzględniając w części wniosek Lodziarnie Firmowe Sp. z o.o. sp.k.

Zwracamy uwagę, że postanowienie Sądu zostało wydane bez umożliwienia nam przedstawienia argumentów, a nawet bez poinformowania nas, że takie postępowanie się toczy, jedynie w oparciu o argumentację Lodziarnie Firmowe Sp. z o.o. sp.k. W postępowaniu zabezpieczającym nie było też konieczne udowadnianie roszczenia a jedynie jego uprawdopodobnienie. Stąd też postanowienie Sądu nie przesądza o wyniku ewentualnego procesu.

Zwracamy przy tym uwagę, że nawet w takich okolicznościach Sąd oddalił w części kierowany przeciwko nam wniosek o zabezpieczenie – można więc założyć, że już nawet na tym etapie musiał więc uznać, że nie zostały uprawdopodobnione w części stawiane nam zarzuty. Po doręczeniu nam postanowienia Sądu w sposób przewidziany prawem podejmiemy stosowne działania prawne. Pragniemy podkreślić, że jesteśmy otwarci na dialog, działamy zgodnie z dobrymi praktykami biznesowymi i liczymy na jak najszybsze rozwiązanie sprawy. Aktualnie lody będące przedmiotem zaistniałej sytuacji nie są dostępne w sprzedaży.

>>> Czytaj też: Jak Polacy przechytrzyli Niemca. Koniec "sprytnej" promocji Lidla