Tarczyński odnotował 9,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 20,02 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.




Zysk operacyjny wyniósł 19,7 mln zł wobec 32,21 mln zł zysku rok wcześniej.

"Mimo niekorzystnej sytuacji na rynku surowcowym w ubiegłym roku, udało nam się wypracować zysk na poziomie EBITDA w wysokości ponad 45,5 mln zł, przy rentowności na poziomie 7%. W tym samym czasie osiągnęliśmy 9 866 tys. zł zysku netto, co przekłada się na 0,87 zł na akcję" - napisał prezes Jacek Tarczyński w liście do akcjonariuszy.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 648,16 mln zł w 2016 r. wobec 541,95 mln zł rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży wzrosły prawie o 20% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosły ponad 648 mln zł. Tak dynamiczny wzrost przychodów osiągnęliśmy dzięki przemyślanej strategii i skutecznym działaniom sprzedażowym. Koncentracja na produktach premium oraz elastyczność we współpracy z odbiorcami procentuje wzrostami sprzedaży w czasie stagnacji na rynku przetwórstwa mięsnego. Z tej przyczyny nie zamierzamy zmieniać obranej drogi. Będziemy kontynuować działania pozwalające nam na utrzymanie pozycji lidera rynkowego w segmencie kabanosa. Zamierzamy stale poszerzać naszą ofertę. Regularnie wprowadzamy na rynek nowe produkty, a rok 2017 nie będzie pod tym względem odmienny. Prowadzimy działania badawczo-rozwojowe oraz realizujemy program inwestycyjny, którego celem jest poprawa efektywności funkcjonowania, wzrost mocy wytwórczych, zwiększenie elastyczności produkcji, ale także zaoferowanie nowych produktów, czy form ich pakowania" - czytamy w liście prezesa do akcjonariuszy.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 11,17 mln zł wobec 19,28 mln zł zysku rok wcześniej.

Tarczyński jest wiodącym producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Grupa produkuje ok. 500 wyrobów mięsno-wędliniarskich. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.

(ISBnews)