Warszawa, 12.05.2017 (ISBnews) - Eurocash analizuje możliwość zamknięcia lub zmiany lokalizacji 7 placówek Cash & Carry do końca tego roku, poinformował wiceprezes Jacek Owczarek. W I kw. spółka zamknęła 2 hurtownie, a w kwietniu kolejną.
"Zgodnie z zapowiedziami, przystąpiliśmy ponadto do reorganizacji sieci hurtowni Cash & Carry, po rekordowej liczbie otwarć w latach 2014-2015, która spowodowała wzrost kosztów stałych, ale nie przełożyła się na odpowiednio wysokie tempo wzrostu sprzedaży. Działania optymalizacyjne również wiążą się z jednorazowymi kosztami, ale docelowo przełożą się na poprawę efektywności tego formatu. Spośród 190 lokalizacji, jakie posiadaliśmy na koniec 2016 r., w pierwszym kwartale zamknęliśmy dwie hurtownie, a w kwietniu trzecią. Pierwsze efekty są zgodne z naszymi oczekiwaniami: zdecydowana większość sprzedaży realizowanej dotychczas przez zamknięte placówki została przejęta przez pozostałe nasze hurtownie" - powiedział Owczarek, cytowany w komunikacie.
"Obecnie analizujemy możliwość zamknięcia lub zmiany lokalizacji kolejnych siedmiu placówek do końca tego roku" - dodał prezes.
W I kwartale br. liczba sklepów zrzeszonych w sieci Delikatesy Centrum powiększyła się o 9 placówek i na koniec marca liczyła 1095 sklepów, zaś liczba sklepów partnerskich i franczyzowych obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję sięgnęła 4768 (18 otwarć netto w I kwartale br.), podano także.
"Scentralizowane dostawy produktów świeżych, sześć razy w tygodniu, są już dostępne dla około 690 sklepów. Zakładamy, że wdrożenie tego projektu w całej sieci Delikatesy Centrum i uzyskanie zakładanej skali i poziomu rentowności potrwa do 2019 r" - dodał Owczarek.
Spółka rozwija również nowe, innowacyjne formaty detaliczne, takie jak Duży Ben, 1minute, Kontigo oraz abc na kołach. Inwestycje te mają na celu udostępnienie klientom grupy Eurocash – właścicielom niezależnych sklepów w Polsce – dodatkowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami, podsumowano.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
(ISBnews)