Warszawa, 25.08.2017 (ISBnews) - Po sierpniowych nawałnicach Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU) wypłacił odszkodowanie lub zaliczkę prawie 19 tysiącom klientów spośród niemal 33 tysięcy zgłoszeń, podała spółka.
Najwięcej zgłoszonych szkód dotyczy budynków mieszkalnych oraz gospodarczych. W dalszej kolejności są to szkody związane z uprawami oraz pojazdami.
"W rejonach dotkniętych żywiołem wciąż pracują cztery mobilne biura PZU Pomoc. Dzisiaj - 25 sierpnia - są w miejscowościach Żnin, Rogowo, Borek Wielkopolski i Września. W obsługę szkód zaangażowanych jest ponad tysiąc pracowników Grupy PZU. Odszkodowanie albo zaliczka przy bardziej skomplikowanych szkodach są na kontach klientów w ciągu siedmiu dni"- czytamy w komunikacie.
W trakcie jednej wizyty w mobilnym biurze PZU Pomoc eksperci PZU ustalają wysokość szkody i załatwiają wszelkie formalności. Do napraw można przystępować nie czekając na oględziny rzeczoznawcy PZU - konieczne jest jedynie udokumentowanie zakresu szkody zdjęciami.
PZU wprowadziło uproszczenia w procesie obsługi szkód: w wielu przypadkach wypłaca odszkodowania bez oględzin, ustalając rozmiar szkody na podstawie zgłoszenia, dostarczanych zdjęć oraz rozmów telefonicznych z poszkodowanymi.
Grupa kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz działalności ubezpieczeniowej Grupa PZU prowadzi także działalność w zakresie zarządzania otwartym funduszem emerytalnym, funduszami inwestycyjnymi i programami oszczędnościowymi.
(ISBnews)