Najnowsza prognoza firmy badawczej eMarketer opublikowana 12 lutego wskazuje, że nieudana akwizycja może negatywnie odbić się na biznesie Facebooka - pisze Quartz. Snapchat ciągle jest ulubioną aplikacją nastolatków w USA pomimo nieustających wysiłków Facebooka mających na celu przyciągnięcie i utrzymanie młodych użytkowników.

Facebook straci w tym roku 2 miliony użytkowników w wieku poniżej 25 lat. Jednak w tym samym czasie należący do niego Instagram zyska 1,6 mln nowych. Znacznie lepiej od Facebooka poradzi sobie Snapchat, który zyska w analogicznym okresie 1,9 mln użytkowników. Snapchat ma również więcej użytkowników od Instagrama w grupie wiekowej 12-24 lata wynika z raportu firmy eMarketer.

Tak znakomity wynik Snapchata pokazuje, że jego strategia jest dużo bardziej skuteczna od konkurencyjnych. Snapchat i jego właściciel (Snap) wprowadzają innowacje i udostępniają nowe unikalne funkcje, chociaż nie cieszą się one takim uznaniem jak główna funkcja Snapchata, czyli przesyłanie wiadomości. W zeszłym roku firma wydała aplikacje Snap Maps oraz Context Cards oraz wyraźnie oddzieliła treści prywatne od komercyjnych.

Jak widać – opłaciło się. Snapchat notuje na giełdzie wyniki znacznie lepsze od oczekiwań analityków. Cena akcji firmy znalazła się powyżej ceny z IPO (17 dol. za akcję) po raz pierwszy od czerwca.

Reklama

Facebook zawodzi przede wszystkim w zakresie wprowadzania innowacji. Opiera się na nowych funkcjach, które zostały zapożyczone od innych firm (jak Slack czy Twitch) lub wręcz skopiowanych od Snapchata.

Pomimo tego, że Snpachat ma nadal mniej użytkowników od Facebooka, może to się zmienić, jeśli nie postawi na innowacje. W USA Facebook i Instagram zakończą rok z wynikiem odpowiednio 169,5 oraz 104,7 mln użytkowników, podczas gdy Snapchat zamknie go wynikiem 86,5 mln użytkowników.

>>> Polecamy: Koniec klikania. Za pomocą głosu będziemy korzystać z aplikacji, zarządzać domem i finansami