W przypadku skorzystania z prawa opcji przez przewoźnika kwota wzrośnie do ponad 718 mln zł brutto.
Zawarte kontrakty są elementem największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity wartego ok. 7 mld zł.
"Cieszymy się, że polskie przedsiębiorstwa realizują kolejne zamówienia dla naszego narodowego przewoźnika. Jest to duży impuls pozwalający rozwijać się polskim przedsiębiorstwom w sektorze kolejowym. Dzięki kontraktom z firmą PESA klienci wkrótce otrzymają kolejne nowoczesne wagony i komfort podróżowania pociągami PKP Intercity ulegnie dalszej poprawie. Efektem prowadzonych inwestycji będzie kolej punktualna, komfortowa i bezpieczna" - powiedział, cytowany w komunikacie, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zmodernizowane wagony będą wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Modernizacja wagonów obejmie również monitoring, wzmacniacze sygnału GSM/LTE oraz toalety z zamkniętym układem.
Łukasz Pawłowski
>>> Polecamy: Nowa usługa PGNiG i Lotos. Oferują bunkrowanie statków paliwem LNG
s.k.(2018-04-23 19:46) Zgłoś naruszenie 140
Tak trzymać, udana współpraca PKP Intercity i Pesy wyjdzie na dobre dla polskiej kolei.
OdpowiedzJack(2018-04-23 18:23) Zgłoś naruszenie 43
Jeżdżę systematycznie na linii Warszawa - Rzeszów, i to co się tam dzieje wymaga poprawy, ale domyślam się że w innych regionach polski może być podobnie albo jeszcze gorzej. Podróż z Warszawy do Rzeszowa trwa ok 5h20 minut nie licząc opóźnień, które niestety zdarzają się nagminnie. Komfort podróży nie licząc Pendolino pozostawia wiele do życzenia, cena biletów na tej trasie ( 69zł ) uważam że jest zbyt wysoka i nie adekwatna do poziomu świadczonej usługi. Jeżeli PKP chce coś zmienić na lepsze to polecam wymianę infrastruktury kolejowej a następnie zakup szybkich pociągów.
OdpowiedzSwójDoSwojego(2018-04-24 09:51) Zgłoś naruszenie 20
Pasażerowie dostaną bardziej komfortowe wagony, a polska firma zamówienie - bardzo dobra wiadomość.
Odpowiedzasdfghh(2018-04-24 06:16) Zgłoś naruszenie 11
pesa niech najpierw wywiaze sie z zaleglych kontraktow
OdpowiedzTerminator(2018-04-23 21:41) Zgłoś naruszenie 00
Klient jest No. 1!!!A jest jeszcze wiele do zrobienia!!!Bez zadowolonego klienta nie ma dochodów i profitu!!!
Odpowiedz