Zysk operacyjny wyniósł 15,9 mln zł wobec 40,37 mln zł zysku rok wcześniej. 
 Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 295,51 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 293,66 mln zł rok wcześniej. 
 "Sprzedaż eksportowa Grupy Forte wyniosła 259 259 tys. zł - 88% sprzedaży ogółem (w I kwartale roku 2017 r. - 257 396 tys. zł - 88%). Liderami na rynkach eksportowych są rynki krajów niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria, Szwajcaria), Francja oraz Hiszpania. Sprzedaż na rynku polskim wyniosła 36 254 tys. zł (12%) wobec 36 263 tys. zł (12%) w analogicznym okresie roku 2017 i koncentrowała się w dwóch głównych kanałach dystrybucji: tradycyjne sklepy meblowe oraz sieci handlowe" - czytamy w raporcie. 
 W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018 r. wyniósł 0,55 mln zł wobec 29,94 mln zł zysku rok wcześniej. 
 "W I kwartale 2018 na negatywne wyniki grupy wpłynęły skumulowane efekty: 
 * wysokiej ceny rynkowej płyty wiórowej; 
 * ograniczonej dostępności płyty wiórowej, skutkujące koniecznością wykorzystywania do produkcji droższej płyty laminowanej; 
 * w konsekwencji powyższego -niepełne wykorzystanie własnych mocy produkcyjnych oklejania płyty; 
 * wciąż jeszcze ograniczone możliwości realizacji rosnącej liczby zamówień" - czytamy w raporcie. 
 W ocenie zarządu, dzięki uruchomieniu własnego zakładu produkcji płyty drewnopochodnej, w wynikach finansowych II kwartału 2018 r. zacznie być widoczny pozytywny wpływ wykorzystania własnej, tańszej płyty, podano także. 
 "Ponadto, dzięki realizowanym zmianom i projektom, które były wdrażane od przełomu 2018 roku, grupa jest w stanie zapewnić dodatkowe moce produkcyjne, których wykorzystanie powinno przynieść pozytywne efekty finansowe od III kwartału 2018 r. i znacznie wzmocnić dynamikę sprzedaży w sezonie 2018/2019" - czytamy dalej. 
 "Mając na uwadze naturalny niższy wpływ zamówień na meble w II kwartale każdego roku, grupa w II kwartale 2018 r. będzie w stanie zrealizować pełny portfel zamówień (zarówno zaległych, jak i bieżących), jak również bezpiecznie zbudować zapas mebli pod realizację wysyłek w okresie tzw. wysokiego sezonu zaczynającego się już w połowie III kwartału" - zapowiedziano także. 
 Fabryki Mebli Forte to producent mebli, notowany na GPW od 1996 r. W 2017 r. spółka miała 1 096 mln zł skonsolidowanych przychodów. 
 (ISBnews) 
Reklama
        
    Reklama
        
    Reklama
Reklama
        Reklama
Reklama
        