Według Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju MIiR zapewni on profesjonalną analizę pomysłu na projekt, co w efekcie przełoży się na zwiększenie liczby "nowych" beneficjentów POIR oraz poprawę jakości projektów składanych do konkursów.

"Zachęcając przedsiębiorców do realizacji innowacyjnych pomysłów, sami jako Instytucja Zarządzająca POIR, szukamy innowacyjnych form wsparcia dla tych podmiotów, które są gotowe podjąć się tych niełatwych wyzwań. Celem nadrzędnym STEP jest oswoić z procesem aplikowania o środki, dostarczyć rzetelnej informacji, zachęcić przedsiębiorców do realizacji projektów" – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceminister inwestycji i rozwoju Paweł Chorąży.

"Liczymy na zwiększenie podaży dobrych projektów oraz wzrost liczby i jakości składanych wniosków. Instrument jest pewnego rodzaju eksperymentem w zakresie komunikacji z naszymi potencjalnymi beneficjentami. Zakładamy zatem, że efekty STEP mogą być punktem wyjścia do poszukiwania kolejnych form wsparcia przedsiębiorców w ubieganiu się o środki z naszego programu" – dodał.

Instrument STEP adresowany jest do przedsiębiorców, bez względu na wielkość, zainteresowanych prowadzeniem działalności B+R+I (badawczo-rozwojowej i innowacyjnej) ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy nie korzystali nigdy ze wsparcia z funduszy europejskich.

Reklama

STEP będzie się składał z dwóch ścieżek. Pierwsza to Wstępna Weryfikacja Pomysłu na Projekt przeznaczona dla pomysłodawców, którzy mają już wstępną koncepcję projektu, ale chcieliby poddać pomysł weryfikacji i uzyskać informację o jego mocnych i słabych stronach, w kontekście kryteriów dla działania POIR (uruchomienie 11 lipca br.).

Druga ścieżka to usługa Innovation Coach przeznaczona dla przedsiębiorców, którzy są zainteresowani podjęciem działalności B+R+I, ale potrzebują wsparcia w zakresie oceny potencjału ich przedsiębiorstwa do prowadzenia takich prac (planowane uruchomienie to druga połowa 2018 r.). (PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

edytor: Sonia Sobczyk