Według informacji gazety, na początku września rusza prawny i operacyjny rebranding Banku Zachodniego WBK, który zmienia nazwę na Santander Bank Polska. W pierwszy piątek miesiąca w mediach mają pojawić się na ten temat spoty reklamowe, które będą emitowane do końca roku.

"Jak podkreśla Michał Gajewski, prezes (jeszcze) BZ WBK, zmiany przeprowadzone w rekordowym tempie to precedens w Polsce" - pisze gazeta.

Zmiana marki to wydatek rzędu ok. 60-70 mln zł. "Kwota nie odbiega od średniej rynkowej i, zgodnie z deklaracją Michała Gajewskiego, w całości zostanie uwzględniona w tegorocznym bilansie" - czytamy w artykule.

Zdaniem analityka inwestycja ta nie przyniesie wymiernych korzyści trzeciemu bankowi w Polsce. "Nie widzę potrzeby zmiany nazwy" - mówił dla "Pulsu Biznesu" Marcin Materna, dyrektor departamentu analiz Millennium. Jego zdaniem "BZ WBK jest głęboko zakorzeniony w świadomości Polaków, a Santander nie ma u nas silnej pozycji". "Jeśli już taki zabieg był konieczny, uważam, że lepiej byłoby pójść z duchem czasu i postawić na bardziej oryginalny i świeży brand" - dodał.(PAP)

Reklama