Warszawa, 15.11.2018 (ISBnews) - BSC Drukarnia Opakowań odnotowała 6,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2018 r. wobec 6,84 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 7,31 mln zł wobec 8,26 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 10,35 mln zł wobec 11,58 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 56,72 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 55,62 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 17,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 19,19 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 164,78 mln zł w porównaniu z 165,87 mln zł rok wcześniej.
"W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku spółka najwięcej opakowań sprzedała do klientów z branży kosmetycznej (56% sprzedaży ogółem w tym okresie) oraz spożywczej (28% sprzedaży ogółem w tym okresie). Zamówienia dla farmacji stanowiły z kolei 7% całej sprzedaży, a do pozostałych branż 9%. Warto odnotować wzrost sprzedaży do sektora farmaceutycznego o 2 pkt proc. rok do roku, który ma strategiczne znaczenie dla rozwoju firmy. Relacje biznesowe z klientami z tej branży mają zazwyczaj charakter długotrwały, ponadto jest ona relatywnie bardziej odporna na wahanie koniunktury" - czytamy w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 14,65 mln zł wobec 15,76 mln zł zysku rok wcześniej.
"Obserwujemy rosnący popyt na nasze opakowania zarówno ze strony obecnych, jak i nowych klientów. Rynek krajowy, wspierany rekordowo niskim bezrobociem i rosnącymi płacami, dynamicznie rośnie. Nie wykluczamy, że przyjmiemy część produkcji od zewnętrznych drukarni z Niemiec, ponieważ tamtejszy rynek zmaga się z niedoborem pracowników. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki podtrzymujemy nasz optymizm odnośnie do rezultatów spółki w najbliższych latach" - skomentował wiceprezes Andrzej Baranowski, cytowany w komunikacie.
Zasadniczy wpływ na kształt wyników BSC Drukarni Opakowań w okresie I-III kwartał 2018 r. miała wysoka baza osiągnięta w ubiegłym roku, szczególnie w I kwartale, kiedy w pełni jeszcze realizowany był kontrakt dla Grupy Mondelez, podkreśliła spółka.
"Wyzwaniem pozostają rosnące ceny surowców, szczególnie tektury celulozowej oraz koszty pracy. Spółka konsekwentnie pracuje nad rozwojem miksu produktowego w kierunku opakowań o najwyższej marży" - wskazano w komunikacie.
Odpowiedzią BSC Drukarni Opakowań na wzmożone zainteresowanie jej ofertą jest rozbudowa mocy produkcyjnych, podkreślono także.
"Na początku przyszłego roku spółka zamierza oddać do użytku nową halę produkcyjno-magazynową, którą począwszy od lutego 2019 r. planuje zapełniać maszynami. Uruchomienie dodatkowych linii produkcyjnych wiązać się będzie także ze wzrostem zatrudnienia, który szacowany jest na ok. 40 osób" - zapowiedziała spółka.
BSC Drukarnia Opakowań należy do ścisłej czołówki wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80% produkcji spółki trafia do znanych, światowych koncernów, m.in. Procter&Gamble, McDonald's, Henkel, Avon, Colgate. Posiada dwa wyspecjalizowane zakłady produkcyjne w Poznaniu, w których zatrudnia ponad 400 pracowników. Należy do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc, poprzez inwestora strategicznego - spółkę Colorpack GmbH, która kontroluje 36% akcji. Akcje BSC Drukarni Opakowań od 2011 r. notowane są na GPW.
(ISBnews)