"Nie ma czegoś takiego, jak dobrze zarządzany +brak umowy+ (ws. brexitu), dla nas jest to absolutnie katastrofalne" - ostrzegła Bennett.
"Pewne trudne decyzje będą musiały zapaść (...), będziemy się musieli przyjrzeć naszym przyszłym inwestycjom" - dodała.
Skrzydła samolotów Airbusa są projektowane i produkowane w Wielkiej Brytanii, a więc w oczekiwaniu na brexit Airbus inwestuje już wiele środków w zabezpieczanie systemów informatycznych oraz zapasy części zamiennych.
Wielka Brytania powinna opuścić Wspólnotę 29 marca; jak dotąd brytyjski parlament nie zaaprobował umowy o brexicie, którą rząd wynegocjował z UE, więc przedsiębiorstwa nie mają innego wyjścia, "jak testować swoje poduszki powietrzne" - powiedział szef brytyjskiego oddziału firmy konsultingowej KPMG James Stewart.
"Czas jest dobrem luksusowym, którego już nie mamy, więc ludzie przygotowują się na możliwe konsekwencje" nieuporządkowanego brexitu - dodał Stewart,
Bank Anglii znacznie obniżył na początku lutego prognozę wzrostu gospodarczego Zjednoczonego Królestwa, który ma w 2019 roku wynieść 1,2 proc. PKB, co byłoby najsłabszym wynikiem od kryzysu finansowego sprzed 10 lat.
Szef Banku Anglii Mark Carney powiedział, że przyczyną spowolnienia prognozowanego wzrostu jest "niepewność związana z brexitem", napięcia handlowe między USA i Chinami oraz ogólne pogorszenie światowej koniunktury.