Warszawa, 01.03.2019 (ISBnews) - BSC Drukarnia Opakowań jest "na ukończeniu" budowy nowej fabryki, której łączny koszt, bez sprzętu produkcyjnego, wyniesie ok. 25 mln zł. W 2019 r. na nowe maszyny do tego zakładu spółka planuje przeznaczyć ponad 18 mln zł, poinformował wiceprezes Andrzej Baranowski.
"Obserwując rosnący popyt na nasze opakowania, zarówno ze strony obecnych, jak i nowych klientów, rozbudowujemy nasze moce wytwórcze. Jesteśmy na ukończeniu budowy nowej fabryki. Łączny koszt tej inwestycji, bez sprzętu produkcyjnego, to ok. 25 mln zł. W 2019 r. na nowe maszyny do tego zakładu planujemy przeznaczyć ponad 18 mln zł" - powiedział Baranowski, cytowany w komunikacie.
Łącznie, w latach 2018-2019 wartość inwestycji we wszystkich zakładach wyniesie ok. 100 mln zł, podano także.
"W nowo wybudowanej hali będzie jeszcze miejsce na kolejne maszyny, które będą kupowane w zależności od potrzeb klientów. Spółka oczekuje, że w perspektywie kilku lat inwestycja w nową fabrykę przełoży się na wzrost mocy produkcyjnych o ponad 40%" - czytamy dalej.
BSC Drukarnia Opakowań, zgodnie z szacunkami, w 2018 r. wypracowała 29,2 mln zł zysku brutto (co oznacza spadek o 6,7% r/r) przy 222,3 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 41,3 mln zł EBITDA.
Baranowski ocenił, że wyniki wypracowane w 2018 r. są zgodne z oczekiwaniami spółki.
Zasadniczy wpływ na wyniki w 2018 r. miał wzrost cen surowców oraz kosztów pracy. Dodatkowym kosztem w 2019 r. będzie uruchomienie nowej fabryki oraz podwyżki cen energii. Spółka wierzy jednak we wzrost wyników w kolejnych latach widząc rosnący popyt na jej opakowania, wskazano w materiale.
"Mimo ambitnego planu inwestycyjnego chcemy pozostać spółką dywidendową. Oczekujemy, że wzrost mocy produkcyjnych oraz rozwój technologiczny naszej infrastruktury pozwolą nam w kolejnych latach systematycznie poprawiać wyniki finansowe. Zamierzamy utrzymać pozycję czołowego dostawcy opakowań dla branży kosmetycznej i spożywczej, dążymy do wzrostu udziału w sprzedaży farmacji. Konsekwentnie pracujemy nad rozwojem miksu produktowego w kierunku opakowań o najwyższej marży" - podsumował Baranowski.
Pełny raport za 2018 r. spółka przedstawi 20 marca.
BSC Drukarnia Opakowań należy do ścisłej czołówki wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80% produkcji spółki trafia do znanych, światowych koncernów, m.in. Procter&Gamble, McDonald's, Henkel, Avon, Colgate. Posiada dwa wyspecjalizowane zakłady produkcyjne w Poznaniu, w których zatrudnia ponad 400 pracowników. Należy do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc, poprzez inwestora strategicznego - spółkę Colorpack GmbH, która kontroluje 36% akcji. Akcje BSC Drukarni Opakowań od 2011 r. notowane są na GPW.
(ISBnews)