Ailleron uznaje rozwój Livebank i usług software w USA za cel numer jeden w 2019



Warszawa, 04.03.2019 (ISBnews) - Ailleron stawia na międzynarodowy rozwój, a liczy szczególnie na rynek amerykański, poinformował prezes Rafał Styczeń. Zaznaczył, że rozwój sztandarowego produktu spółki - Livebank - oraz usług software'owych w USA to cel numer jeden na ten rok.

"Ważny jest dla nas rozwój międzynarodowy, szczególnie rynki azjatyckie, ale też rynek amerykański. Od połowy tego roku zakładamy tam intensywny rozwój. W tym okresie osiągniemy zdolność działania full-time, co powinno przyczynić się do istotnego wzrostu w kolejnych latach" - powiedział Styczeń podczas konferencji prasowej.

Członek zarządu ds. finansowych Łukasz Juśkiewicz podał, że aktualny backlog wynosi 60% ubiegłorocznych przychodów wobec ponad 50% rok wcześniej.

"Rozwój Livebank i usług software'owych w USA to cel numer jeden na ten rok. Drugi cel to rozwój segmentu fintech, w tym rozwiązań AI, gdzie liczymy że dołączymy do elitarnych dostawców. Trzeci cel to rozwój produktów bankowości korporacyjnej, gdzie widzimy że instytucje zaczynają wymieniać systemy" - dodał prezes.

Styczeń podkreślił, że Livebank, pomimo niesatysfakcjonujących wyników w 2018 r., nadal jest "w założeniach dobrego wzrostu", m.in. dlatego że produkt ten osiągnął poziom klasy enterprise. Udane wdrożenie Livebank w Citibanku, według jego słów, pozwala na pozyskiwanie perspektywicznych rozmów na rynku amerykańskim.

Jak wskazali przedstawiciele zarządu, wzrost liczby sprzedawców przełożył się na wiele rozmów, ale przy wydłużonym czasie finalizowania kontraktacji. "W tym roku koncentrujemy się na zamykaniu rozmów" - zaznaczył prezes.

Wśród nowych partnerów wymienił Prudential, czy instytucje finansowe z Ameryki Południowej, z którymi wiąże spore nadzieje. Od strony produktowej nowi partnerzy to Infosys, gdzie Livebank został zintegrowany do oferty w USA. Produkt został ponadto zintegrowany do chmury Azure dzięki współpracy z Microsoft.

W kwestii nowego produktu Robowealth zarząd wskazał, że jest już gotowy i rozpoczęła się jego komercjalizacja. Według słów zarządu pierwsze przychody mają pojawić się w tym roku.

W kwestii produktów AI zakończony został rozwój produktu i trwają dwa wstępne wdrożenia. "AI uczyni Livebank jeszcze bardziej konkurencyjnym, zwłaszcza że klienci oczekują, że funkcje te muszą być zintegrowane z istniejącymi systemami obsługi klienta" - zaznaczył Styczeń.

W segmencie rozwiązań bankowości korporacyjnej spółki rozwija system dla Pekao, realizuje również umowę z PKO leasing. Tymczasem Grzegorz Młynarczyk, wiceprezes spółki, podał że niesatysfakcjonujące wyniki segmentu Hoteltech to efekt m.in. przesunięć kontraktów na 2019 (ponad 3 mln zł od nowo budowanych obiektów).

"Wchodzimy w rok z pełnym kompletem software, co powinno wpłynąć korzystnie na marże tego segmentu" - wskazał Młynarczyk.

Prezes Ailleron dodał, że Hoteltech powinien osiągnąć próg rentowności w tym roku i uważa że warto rozwijać ten segment w długim terminie, choć spółka nie będzie wahać się weryfikować jego perspektywy.

Ailleron specjalizuje się w budowaniu produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego, jak i telekomunikacyjnego oraz hotelarskiego. Flagowe rozwiązania firmy to m.in. LiveBank, iLumio czy Ringback Tones.

(ISBnews)