Warszawa, 05.03.2019 (ISBnews) - Ferro planuje w strategii do 2023 r. aktywne podejście do przejęć i akwizycji, poinformowali członkowie zarządu. Obecnie spółka pracuje nad wyborem doradcy w tym obszarze.
"Planujemy aktywne podejście do M&A. Zdefiniowaliśmy potrzeby, jakie to powinny być podmioty, kierunki geograficzne, czy to ma być producent czy sprzedawca. Będziemy poszukiwać targetów w kolejnych kilku latach" - powiedziała wiceprezes i dyrektor finansowy i administracyjny Olga Panek podczas konferencji prasowej. Dodała, że obecnie nie toczą się rozmowy o przejęciach.
"Branża nie obfituje w ilość celów [akwizycyjnych], stąd nie ma wielkiego wyboru. Nie możemy ujawniać obszarów zainteresowania, bo nasi konkurenci też śledzą rynek. Będziemy pracować z doradcą [ds. akwizycji], proces jego wyboru jest na ostatnim etapie i na pewno będziemy działać bardziej aktywnie w tym obszarze" - wskazała prezes i dyrektor generalny Aneta Raczek.
Zarząd podkreślił, że wysokość nakładów na ewentualne akwizycje nie może doprowadzić do wzrostu wskaźnika długu finansowego netto do skonsolidowanej EBITDA powyżej 2,5x.
Poinformował także, że dobierze optymalny sposób finansowania akwizycji - obecnie nie wyklucza żadnego z nich, w tym emisji akcji. Prezes zastrzegła jednak, że wszystko będzie zależało od warunków nabycia podmiotu, a ten na razie nie jest znany.
Z kolei pod względem geograficznym, żaden rynek europejski nie jest w obszarze akwizycji wykluczony, dodała Panek.
W prezentacji spółka podała, że akwizycje mają prowadzić zarówno do wzmocnienia pozycji Ferro na obecnych rynkach, wejścia na nowe rynki, dodania nowego asortymentu jak i wzmocnienia obecnego portfolio produktów.
Ferro ogłosiło dziś "Strategię F1" na lata 2019-2023, zakładającą osiągnięcie skonsolidowanych przychodów na poziomie 700 mln zł i skonsolidowanej EBITDA sięgającej 90 mln zł w 2023 r. Spółka zastrzegła, że cele finansowe nie uwzględniają efektów ewentualnych akwizycji. Ponadto strategia przewiduje średnioroczne nakłady inwestycyjne na poziomie nieprzekraczającym 10 mln zł.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r.
(ISBnews)