Przychody VRG wzrosły o ok. 38,1% r: r do ok. 69 mln zł w lutym



Warszawa, 06.03.2019 (ISBnews) - Skonsolidowane przychody ze sprzedaży VRG (poprzednia nazwa: Vistula Group) osiągnięte w lutym 2019 r. wyniosły ok. 69 mln zł i były wyższe o ok. 38,1% r/r, podała spółka. W okresie styczeń-luty 2019 r. wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła ok. 140,1 mln zł i była wyższa o ok. 35,8% w skali roku.

"Przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w lutym 2019 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:

a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) - wyniosły około 39,7 mln zł (w tym Bytom 11,8 mln zł) i były wyższe od przychodów osiągniętych w lutym 2018 roku o około 58,1%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-luty 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 87 mln zł (w tym Bytom 26,6 mln zł) i była wyższa o około 50% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) - wyniosły około 26,9 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w lutym 2018 roku o około 25,1%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-luty 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 48,2 mln zł i była wyższa o około 24,9% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.

Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w lutym 2019 roku przez grupę kapitałową spółki wyniosła około 48,0% i była wyższa od marży osiągniętej w lutym 2018 roku o około 0,8 pkt proc. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-luty 2019 wyniosła około 48,1% i była wyższa o 0,5 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy kapitałowej na koniec lutego 2019 r. wyniosła 51,4 tys. m2 (w tym Bytom 15,6 tys. m2), podano także.

VRG (do 30 listopada 2018 r.: Vistula Group) specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.

(ISBnews)