Warszawa, 22.03.2019 (ISBnews) - Kino Polska odnotowało 36,28 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2018 r. wobec 15,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 41,57 mln zł wobec 21,22 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 149,16 mln zł w 2018 r. wobec 123,3 mln zł rok wcześniej.
"Rok 2018 był dla Grupy okresem realizacji przyjętej strategii rozwoju. Kontynuowaliśmy umacnianie naszej pozycji na rynku polskim, pracując równocześnie nad rozwojem oferty na rynku międzynarodowym. W dalszym ciągu inwestujemy w bibliotekę programową naszych kanałów, co przyczynia się do dobrych wyników ich oglądalności. Na szczególną uwagę zasługuje dynamiczny rozwój kanału Zoom TV, który jest coraz lepiej rozpoznawalny wśród widzów (jego rozpoznawalność zwiększyła się z 24% w 2017 r. do 42% w 2018 r.) i w 2018 r. stał się liderem ósmego multipleksu. W analizowanym okresie Zoom TV poprawił swój roczny wynik oglądalności w grupie komercyjnej o prawie 74% w porównaniu do roku 2017 (SHR%, All 16-49). Dzięki temu w 2018 r. przychody ze sprzedaży tego kanału wzrosły aż o 88%" - napisał prezes Bogusław Kisielewski w liście do akcjonariuszy.
„W okresie 12 miesięcy, zakończonym 31 grudnia 2018 r., pracowaliśmy również nad realizacją naszego kolejnego strategicznego celu, którym jest synergia działań operacyjnych w ramach Grupy. W ramach realizacji tego celu, w 2018 r. dokonaliśmy transakcji zakupu akcji Stopklatka, w wyniku których spółka przejęła nad nią kontrolę (wcześniej była ona podmiotem współkontrolowanym przez spółkę). Opisane wyżej czynniki złożyły się na dobry wynik finansowy Grupy. W 2018 r. zanotowaliśmy przychody ze sprzedaży w wysokości 149 158 tys. zł, natomiast zysk netto wyniósł 35 991 tys. zł, co oznacza wzrost o odpowiednio - 21% i 126% rok do roku" - dodał prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 13,41 mln zł wobec 8,84 mln zł zysku rok wcześniej.
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
(ISBnews)