Orlen Paliwa i PKP Cargo podpisały list intencyjny o współpracy



Warszawa, 04.04.2019 (ISBnews) - PKP Cargo i Orlen Paliwa podpisały list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie wykorzystania potencjału obu firm w obszarze transportu, infrastruktury kolejowej i logistyki paliw, poinformowały spółki.

"To kolejny etap rozwoju naszej współpracy na polu handlowym i logistycznym" - powiedział członek zarządu PKN Orlen ds. handlu hurtowego i międzynarodowego Michał Róg na konferencji prasowej.

"Wydajemy około 200 mln zł rocznie na paliwa do lokomotyw spalinowych. Dzięki tej współpracy, która powinna zostać sfinalizowana umową w najbliższych miesiącach, chcemy płacić za paliwo mniej niż płacilibyśmy bez niej" - powiedział dziennikarzom prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz w kuluarach konferencji.

"To będą zauważalne oszczędności, które powinniśmy osiągnąć już w tym roku, ale znaczna część elementów optymalizacyjnych pojawi się w roku 2020" - dodał.

Projekt będzie dotyczył w szczególności terminowych dostaw paliw płynnych do obsługi lokomotyw spalinowych, optymalnego rozmieszczenia punktów tankowania wzdłuż traktów kolejowych oraz zapewnienia tzw. mobilnych stacji tankowania paliw, podano w komunikacie.

Jak podkreślił prezes Orlen Paliwa Łukasz Hołubowski, spółka z Grupy Orlen dostarcza 100% paliwa kupowanego przez PKN Cargo. "Mamy wytypowane trzy testowe punkty wewnętrznych stacji paliw" - powiedział.

Orlen Paliwa to spółka w 100% zależna od PKN Orlen, funkcjonująca pod obecną nazwą od listopada 2012 r. Spółka zapewnia w ramach Grupy Orlen pełną obsługę w zakresie zakupu oraz dostawy paliw.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2018 r. miało 5 183 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)